قم نيوز : درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم که روز سه‌شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از سهم اندک بانک‌های خصوصی در اشتغال و صنعت قم و مصرف بیش از ۹۰ درصد از منابع این بانک‌ها در خارج از استان انتقاد شد.
بانک‌های خصوصی سهم اندکی در صنعت و اشتغال قم دارند
بانک‌های خصوصی سهم اندکی در صنعت و اشتغال قم دارند
به گزارش قم نیوز محمد حاجی زمانی دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در ابتدای این جلسه، گفت: طبق آمار‌های قطعی فقط هشت درصد از منابع موجود بانک‌های خصوصی در داخل استان مصرف می‌شود و ۹۰ درصد منابع آن‌ها در شهر‌های دیگر و به خصوص در زمینه دلالی مسکن استفاده می‌شود.

محمد حاجی زمانی گفت: هم اکنون تفویض اختیاراتی که در حوزه صنعت به استان‌ها شده کاملا پراکنده و غیرهماهنگ است و امکان پیشبرد اهداف به صورت برنامه‌ریزی شده را از مسئولان و فعالان اقتصادی سلب کرده‌است.

مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این جلسه گفت: ۱۴ درصد از واحد‌های پلیمری قم در وضعیت راکد قرار دارند.

محسن صفدری گفت: تامین مواد اولیه از نظر کمی و قیمتی خواسته به حق تولیدکنندگان است، اما هم اکنون واحد‌های صنعتی اطمینان خاطری برای تامین مواد اولیه ندارند.

او گفت: دستورالعملی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و به اندازه کافی درحال تدوین نهایی است.

صفدری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش اثر قیمت جهانی و ارز بر مواد اولیه صنایع پلیمری به زودی از یک بسته جدید قیمت گذاری برای حذف اثر نوسانات شدید رونمایی خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم نیز در بخشی از این جلسه،گفت: ۸۰ درصد از محصولات پلاستیکی و پلیمری صنعت کفش و صندل تولید داخل است، اما با این وجود این محصولات گاهی با قیمت بالاتر از قیمت‌های جهانی به دست مصرف کننده می‌رسد.

ابوالفضل فراهانی گفت: عراق، افغانستان و پاکستان از مهمترین کشور‌های هدف صادراتی استان قم هستند که در بخش کالا‌های مرتبط با کفش و صندل اقبال زیادی به محصولات ایرانی دارند.

او ظرفیت‌های صادراتی قم به کشور‌های همسایه را مورد توجه قرار داد گفت: تجار عراقی از زمان ثبت سفارش تا تحویل کالا فقط ۴۸ ساعت باید منتظر بمانند در حالی که اگر تجار عراقی بخواهند کالای مشابه را از چین خریداری کنند، دست کم این محصولات ۳۰ روزه از طریق راه‌های آبی به آن‌ها می‌رسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم در پایان گفت: کم آب بر بودن، مصرف برق کم و اشتغال بالا از مهمترین ظرفیت‌های صنعت کفش و صندل استان قم است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcivrazut1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما