چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 102098
منبع : قم نیوز

اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه آغاز به کار کرد

قم نيوز : دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه با محوریت تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب آغاز به کار کرد.
اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه آغاز به کار کرد
اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با اعلام این خبر گفت: این اجلاسیه در چهار کمیسیون به مهمترین موضوعات و مسائل کشور می‌پردازد.

 رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: کمیسیون‌های چهارگانه دوازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین رسالت‌های حوزه علمیه را در محور‌های گوناگون بررسی خواهند کرد.

حجت الاسلام فرخ فال به تشریح فعالیت هر یک از این کمیسیون‌ها پرداخت و گفت: کمیسیون‌های دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین به ترتیب عبارتند از:

رسالت‌های حوزه علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدید‌های انقلاب اسلامی

رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی فرهنگ‌سازی /جامعه پردازی و تمدن سازی

رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه

رسالت حوزه‌های علمی در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: محور فعالیت تمامی این کمیسیون‌ها بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اهدافی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ترسیم کردند.

 رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه همچنین از ارائه نتایج کمیسیون‌های دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین به قوای ۳ گانه و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها خبر داد و گفت: کارگروه‌هایی تخصصی نیز برای تحقق هر چه بیشتر نتایج این خروجی‌ها در نظر گرفته شده است.

آیت الله مقتدایی سخنران ویژه مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین نیز با اشاره به وظیفه سنگین علما و روحانیت در تبیین و همچنین دفاع از نظام اسلامی گفت: علما و روحانیت وظیفه دارند نظام اسلامی را به درستی به مردم و جامعه معرفی کنند و نیز موظف به دفاع از نظام اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان هستند

او ایستادگی در برابر دشمنان را از جمله مسئولیت‌های علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: یک نمونه درخشان از ایستادگی مقابل دشمن در دفاع مقدس رخ داد و روحانیت با خلوص کامل نشان داد از هیچ چیز حتی بذل جان خود برای حفظ نظام و انقلاب فروگذار نمی‌کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwinz623nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما