پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 102125
منبع : قم نیوز

حضور طلاب جوان در صحنه خدمات اجتماعی امیدبخش است

قم نيوز : رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی روحانیت دچار آسیب شده است، گفت: فضلا باید دست به کمر گرفته و در میدان خدمات اجتماعی حضور یابند و در کنار این فعالیت‌ها، تلاش‌های تربیتی را نیز دنبال کنند.
حضور طلاب جوان در صحنه خدمات اجتماعی امیدبخش است
حضور طلاب جوان در صحنه خدمات اجتماعی امیدبخش است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات و مشاهدات میدانی سرمایه اجتماعی علما و روحانیت دچار آسیب شده است، اظهار کرد: تصویر ترسیم شده از روحانیت در ذهن مردم، سیاسی و مدیریتی از یک سو و تبلیغی و وحدتی از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت باید تصویر خود را در اذهان مردم تقویت و گاهی هم اصلاح کند، عنوان کرد: دو ساحت باید مورد نظر قرار گرفته شود و به آن پرداخته شود، نخست رویکرد تربیتی و دوم رویکرد اجتماعی است که این دو بخش باید در جامعه روحانیت به صورت مجدد بازخوانی شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه وقتی مردم با یک روحانی مواجه می‌شوند باید با یک مربی و خادم روبرو شوند، عنوان کرد: این دو ساحت به شکل قابل توجهی با مسجد گره می‌خورد و باید مرکز فعالیت عالمان دینی در جامعه مسجد باشد.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا دو اتفاق افتاده که امید بخش است یک حضور طلاب جوان در صحنه خدمات اجتماعی است همانند سیل و کرونا که خدمات خوبی دنبال شد؛ نکته دوم هم توجه به سمت مسجد و پایگاه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر است که باید آن را مغتنم بشماریم و به سمت خانه خدا یعنی مسجد سوق پیدا کنیم.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی نباید فقط به طلاب جوان محدود شود، عنوان کرد: فضلا باید دست به کمر گرفته و در میدان خدمات اجتماعی حضور یابند و در کنار این فعالیت‌ها، تلاش‌های تربیتی را نیز دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه باید رویکرد تربیت طلاب را با محوریت تربیت امام جماعت و امام جمعه اصلاح کند، عنوان کرد: موضوع انتخاب امام جماعت و امام جمعه بسیار دشوار است و ما برای انتخاب این افراد دستمان پُر نیست.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcirrazwt1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما