پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 102132
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

حوزه علمیه به دو ساحت تربیتی و اجتماعی جدی ورود کند

قم نيوز : رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در گام دوم انقلاب روحانیت با حفظ کارکرد گذشته خود باید به صورت فوق‌العاده به دو ساحت تربیتی و اجتماعی جدی ورود کند.
حوزه علمیه به دو ساحت تربیتی و اجتماعی جدی ورود کند
حوزه علمیه به دو ساحت تربیتی و اجتماعی جدی ورود کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری پیش از ظهر پنجشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم، با بیان اینکه ورود روحانیت به ساحت تربیتی و اجتماعی نیازمند بازخوانی مجدد در سطح حوزه علمیه است است، افزود: در طول تاریخ جنبه خدمتگزاری و تربیتی حوزه علمیه پررنگ‌تر از دوران بعد از انقلاب بوده و امروز لازم است تا مجدد خود را در این ساحت‌ها تقویت کند.

وی بیان کرد: مجموعه مطالعات و مشاهدات میدانی نشان از این است که صنایع فرهنگی ما دچار آسیب‌های زیادی شده که نیازمند تدابیر راهبردی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در مسیر طی شده در گام اول انقلاب، تصویری که از روحانیت در ذهنیت مردم ایجاد شده یک تصویر سیاسی- مدیریتی و تبلیغی-مذهبی از سویی دیگر است.

وی با اشاره به اهمیت رشد و ارتقای فعالیت مساجد گفت: مسجد محل حضور، بروز و ظهور عالمان دینی است.

حاج علی اکبری ابراز کرد: حضور طلاب جوان در عرصه خدمات اجتماعی متناسب به زمان و نیاز جامعه مانند بحران کرونا یکی از جلوه‌های امیدبخش حوزه علمیه طی دو سال گذشته بوده‌است.

وی مهاجرت دانش آموختگان حوزه را یک مساله مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب با مهاجرت به شهرهای دیگر می‌توانند نیاز مساجد و مردم را در عرصه‌های مورد انتظار برطرف کنند.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب» با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در قم در حال برگزاری است.

چهار کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی» به همین منظور تشکیل شده‌است.‌
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgwx9qxak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما