قم نيوز : معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه نفوذ دشمن در حوزه جمعیت کشور به‌خوبی قابل مشاهده است، گفت: بدون مهندسی فرهنگی، جمعیت به یک موضوع اپوزیسیونی تبدیل می‌شود و برای جلوگیری از آسیب لازم است که پیوست‌های جمعیتی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
پیوست‌های جمعیتی در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود/فرزندآوری نیازمند مهندسی فرهنگی است
پیوست‌های جمعیتی در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود/فرزندآوری نیازمند مهندسی فرهنگی است
به گزارش قم نیوز کمال حیدری امروز در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه وزارت بهداشت خط مقدم مواجهه با مردم است و رسالت مهمی در حوزه جمعیت بر عهده دارد، اظهار کرد: هر چند در وزارت بهداشت به این موضوع توجه می‌شود اما کار اصلی فقط بر دوش یک وزارتخانه نیست.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به موضوع جمعیت تاکید داشته‌اند، عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم در وزارت بهداشت نیز رویکردها را تغییر داده و از کنترل فرزندآوری به سمت افزایش فرزندآوری حرکت کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: جمعیت نباید همانند برخی از ارزش‌ها به موضوعی تبدیل شود که گروهی از مردم نسبت به آن جبهه بگیرند.

وی با بیان اینکه نفوذ و مهندسی فرهنگی در حوزه کاهش جمعیت به‌خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال انسجام‌شکنی در جامعه اسلامی است و این هدف خود را با ضربه زدن به بنیان خانواده‌ها و کاهش فرزندآوری آغاز کرده است.

حیدری با اشاره به اینکه موضوع جمعیت دارای ریشه فرهنگی است، مطرح کرد: برخی از افراد وضعیت مالی مناسبی دارند اما به علت فرهنگ نامناسب موجود در میان آن‌ها نسبت به فرزندآوری اقدام نمی‌کنند.

وی از آگاهی نداشتن برخی از افراد نسبت به مسائل شرعی در حوزه فرزندآوری یاد کرد و گفت: حوزه علمیه باید در حوزه آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوعات فرزندآوری ورود کند و عواقب سقط جنین و مشکلات خانواده‌های کم جمعیت را برای مردم مطرح کند.

حیدری با اشاره به تشکیل مراکز مشاوره قبل از ازدواج در وزارت بهداشت عنوان کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت چند ساعته که در دوران قبل از ازدواج برای افراد جوان اجباری است نمی‌تواند نیاز این افراد در حوزه مختلف را تامین کند و ما باید به دنبال آموزش‌های تکمیلی باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق‌ها در دوره پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، عنوان کرد: تضارب افکار، سلایق و اخلاق در سال‌های اول ظاهر می‌شود و زوجین به موضوع طلاق فکر می‌کنند.

حیدری از مشاوره مطلوب به‌عنوان یک خلا در حوزه ازدواج و فرزندآوری یاد کرد و گفت: در شهر قم با توجه به حضور طلاب و مردم متدین ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌توان با محوریت محله‌محوری مشاوره‌های مطلوبی را به مردم ارائه کرد و از این الگو در سایر شهرهای کشور نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بدون مهندسی فرهنگی، جمعیت به یک موضوع اپوزیسیون تبدیل می‌شود، عنوان کرد: دشمن به دنبال اهداف پلیدی در حوزه جمعیت است و ما برای اینکه نقشه او به نتیجه نرسد باید برنامه‌ریزی مورد نظر را دنبال کنیم و پیوست‌های جمعیتی را در کشور درنظر بگیریم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchqinzw23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما