کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد کیفی در کنار رشد کمی جمعیت دنبال شود

خبرگزاری فارس , 26 دی 1400 ساعت 11:09

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، گفت: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.


به گزارش قم نیوز مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قم میزان نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این همایش مباحث مرتبط با این قانون را به درستی تبیین و ترویج کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور معاون و مشاور وزیر بهداشت در این همایش اظهار کرد: نگاه کلان وزارت بهداشت به‌عنوان یک وزارتخانه مهم به موضوع جمعیت در این همایش تبیین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در پایان همایش امروز از دو کتاب نفیس در حوزه جمعیت نوشته شده توسط ناصر سیم‌فروش رونمایی می‌شود.

وی از ارائه یک کتابچه با استفاده از مباحث همایش امروز خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم این آموزه‌ها را در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور و اندیشمندان حوزه جمعیت قرار دهیم.

مصری با بیان اینکه موضوع جمعیت از چالش‌های مهم پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: با وجود تذکر رهبری نتوانستیم این موضوع را به صورت راهبردی به نتیجه برسانیم؛ الگوی پیشرفت ایران اسلامی باید از ظرفیت جوانان امروز استفاده کند و برای پیشرفت کشور و در موازات آن برای جمعیت برنامه‌ریزی و اجرای عملیات کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، مطرح کرد: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.

مصری مشارکت همه دستگاه‌ها در افزایش جمعیت را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در حوزه درمان ناباروری و بیمه‌های مرتبط با این موضوع، مجلس در مورد جمعیت جوان و کاهش سقط‌ها، وزارت بهداشت در بازنگری نظام‌های تعیین شده برای بستن لوله رحم ورود کند.

وی با بیان اینکه بهداشت باروری مردان و زنان باید توجه قرار گیرد، گفت: از جمله وظایف دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های غیرپزشکی این است که با استفاده از علوم اسلامی و مقوله جامعه شناسی و جمعیت شناسی به عرصه افزایش جمعیت ورود کنند.

مصری عنوان کرد: شعار وزارت بهداشت دولت سیزدهم عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات سلامت است و در این راستا باید به سواد سلامت، بهداشت زنان و مردان و درمان ناباوری توجه کنیم.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 102181

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102181/رشد-کیفی-کنار-کمی-جمعیت-دنبال-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir