يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 102181

رشد کیفی در کنار رشد کمی جمعیت دنبال شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، گفت: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.
رشد کیفی در کنار رشد کمی جمعیت دنبال شود
رشد کیفی در کنار رشد کمی جمعیت دنبال شود
به گزارش قم نیوز مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قم میزان نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این همایش مباحث مرتبط با این قانون را به درستی تبیین و ترویج کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور معاون و مشاور وزیر بهداشت در این همایش اظهار کرد: نگاه کلان وزارت بهداشت به‌عنوان یک وزارتخانه مهم به موضوع جمعیت در این همایش تبیین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در پایان همایش امروز از دو کتاب نفیس در حوزه جمعیت نوشته شده توسط ناصر سیم‌فروش رونمایی می‌شود.

وی از ارائه یک کتابچه با استفاده از مباحث همایش امروز خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم این آموزه‌ها را در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور و اندیشمندان حوزه جمعیت قرار دهیم.

مصری با بیان اینکه موضوع جمعیت از چالش‌های مهم پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: با وجود تذکر رهبری نتوانستیم این موضوع را به صورت راهبردی به نتیجه برسانیم؛ الگوی پیشرفت ایران اسلامی باید از ظرفیت جوانان امروز استفاده کند و برای پیشرفت کشور و در موازات آن برای جمعیت برنامه‌ریزی و اجرای عملیات کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، مطرح کرد: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.

مصری مشارکت همه دستگاه‌ها در افزایش جمعیت را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در حوزه درمان ناباروری و بیمه‌های مرتبط با این موضوع، مجلس در مورد جمعیت جوان و کاهش سقط‌ها، وزارت بهداشت در بازنگری نظام‌های تعیین شده برای بستن لوله رحم ورود کند.

وی با بیان اینکه بهداشت باروری مردان و زنان باید توجه قرار گیرد، گفت: از جمله وظایف دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های غیرپزشکی این است که با استفاده از علوم اسلامی و مقوله جامعه شناسی و جمعیت شناسی به عرصه افزایش جمعیت ورود کنند.

مصری عنوان کرد: شعار وزارت بهداشت دولت سیزدهم عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات سلامت است و در این راستا باید به سواد سلامت، بهداشت زنان و مردان و درمان ناباوری توجه کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaaun6649nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما