قم نيوز : نشست خبری همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان «بانوی مهر» و با حضور نمایندگانی از 15 کشور مختلف جهان در دانشکده اصول الدین استان قم برگزار شد.
نشست خبری همایش جهانی زنان مسلمان با حضور نمایندگان 15 کشوردر قم برگزار شد
نشست خبری همایش جهانی زنان مسلمان با حضور نمایندگان 15 کشوردر قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز لاله افتخاری امروز در همایش سالانه بین المللی اتحادیه جهانی زنان مسلمان که با عنوان بانوی مهر در دانشکده اصول الدین استان قم برگزار شد، اظهار کرد: نشر فرهنگ تقریب بین مذاهب و احترام به اندیشه دیگران، آشنا نمودن زنان متفکر و نخبه و مسلمان با یکدیگر و بسترسازی برای تعاملات این افراد با یکدیگر از جمله اهداف تشکیل این اتحادیه جهانی است.

وی استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل زنان فعال و متفکر، ایجاد همگرایی میان جمعیت های فعال زنان مسلمان جهان با سیاست گذاری و تدوین طرح ها و برنامه ها، معرفی و تبیین چهره واقعی و جایگاه و نقش محوری زن مسلمان در خانواده و اجتماع، تحکیم مبانی امنیت و صلح جهانی و ارتقای حقوق بشر را از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه زنان مسلمان برشمرد.

افتخاری خاطرنشان کرد: امروزه جهان به حضور فعالانه بانوان در عرصه های اجتماعی و توجه به ضرورت های فرهنگی آن نیاز جدی دارد چراکه بانوان مسلمان در تحقق گام دوم انقلاب و تلقی آن با تمدن نوین اسلامی جایگاهی مهم و تاثیرگذار دارند.

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان در ادامه افزود: اتحادیه اهداف خود را با انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی برای سازماندهی برنامه تخصصی و نیز ایجاد شبکه مجازی و غیرمجازی زنان فعال اجتماعی پیگیری و محقق می سازد.

وی تشکیل دوره های کوتاه مدت آموزشی و برگزاری کارگروه‌ها، سمینار و میزگردها، انتشار کتب و مجلات و تدوین فیلمنامه و تاکید بر تاسیس موسسات و انجمن های خیریه را از دیگر روش های تحقق اهداف این اتحادیه جهانی عنوان کرد که در سطح جهانی انجام می شود.

افتخاری در ادامه سخنان خود به استقبال علمای اهل سنت از فعالیت های این اتحادیه در جهت گسترش اسلام در جهان اشاره کرد و گفت: همایش های این اتحادیه بین المللی با حضور اساتید، فرهیختگان، نخبگان و اقشار مختلف در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری در سنین مختلف با تشکیل کمیته و کنفرانس های تخصصی برگزار می شود.

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان افزود: طی یک سال گذشته این اتحادیه اقدامات مهمی چون اعزام اعضای هیئت علمی‌ و اساتید به کشورهای مختلف و تشکیل کارگاه ها، توزیع بسته های فرهنگی و اسلامی میان کودکان و نوجوانان، همکاری با مجمع بیداری اسلامی، تشکیل همایش های داخلی و خارجی و صدور بیانیه های مفید و موثر را انجام داده است.

در ادامه، دبیرعلمی همایش بین المللی بانوی مهر گفت: تاکنون بیش از830 اثر از 12 استان ایران و 22 کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

ناهید طیبی محور های اصلی این همایش را معرفی و تبیین الگوی سوم زن و خانواده به عنوان الگوی معیار، الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجه با چالش ها، نقش مقاومت و بیداری زن فاطمی در ایجاد تمدن اسلامی، تاثیر انحراف از الگوی فاطمی و چگونگی حضور زنان تمدن ساز در فضای مجازی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در این همایش از بانوان فرهیخته 26 کشور جهان دعوت به عمل آمد ولی به دلیل محدودیت ها مدعوین از 15 کشور جهان در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivraz3t1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما