يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 102196
معاون راهداری قم:

طرح تکمیل تقاطع محور قم - جعفریه به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و در قالب ۲ طرح پیمانی امانی، طرح تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی محور قم - جعفریه اجرا شد.
طرح تکمیل تقاطع محور قم - جعفریه به بهره‌برداری رسید
طرح تکمیل تقاطع محور قم - جعفریه به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نیوز اکبر نوروز پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح فوق در راستای ارتقای سطح ایمنی و تسهیل ترافیک در یکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور اجرا شده است.

وی همچنین تصریح کرد: محور قم – جعفریه به دلیل نقش کریدوری مهمی که در اتصال استان‌های شمالی و غربی، به مرکز کشور دارد، همواره در اولویت برنامه‌های عمران جاده‌ای این اداره‌کل در قالب طرح‌های نگهداری و ایمن‌سازی بوده است.

وی اجرای طرح راهداری محوری در کریدور قم - جعفریه را نشان از اهمیت این محور دانست و یادآور شد: انتخاب محور قم - جعفریه به عنوان یکی از ۱۰ کریدور کشور که طی سال‌جاری طرح راهداری محوری، با تمرکز عوامل و ماشین‌آلات راهداری دربازه زمانی دوماهه‌ای در آنها اجرا شد، بیانگر نقش ارتباطی آن در کشور است.

وی در ادامه به اجرای طرح تکمیلی و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی واقع در محور قم - جعفریه اشاره و تصریح کرد: با توجه به موقعیت تقاطع قلعه سنگی که نقش تقسیم کننده ترافیک به دومسیر کریدوری با ویژگی‌های روستایی - شهری دارد، طی سال‌های گذشته به احداث یک دستگاه پل زیرگذر توسط اداره کل راه وشهرسازی قم در محل اقدام شد.

نوروزپور افزود: پس از احداث پل و اصلاح پاره‌ای موارد موضوعه، تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار گرفت.

معاون راهداری قم در خصوص اقدام‌های صورت گرفته در راستای تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی بیان داشت: با توجه به احداث پل زیرگذر و دوبانده شدن مسیر در تقاطع مذکور، اجرای طرح تکمیلی و ایمن‌سازی تقاطع با حساسیت ویژه‌ای طراحی و اجرا شد.

نوروز پور تنوع در موارد اجرایی طرح را عامل به کارگیری ظرفیت‌های پیمانی امانی دانست و بیان کرد: افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی هزینه شد که ۳۲ میلیارد ریال آن به صورت پیمانی و از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین اعتبار شد.

وی همچنین هشت میلیارد ریال دیگر از مجموع هزینه‌های اعلامی را مربوط به اجرای امانی طرح دانست و تصریح کرد: تهیه و نصب ۱۵۰ عدد تابلوی اخطاری انتظامی، عملیات خاکبرداری و خاکریزی به میزان ۱۰ هزار تُن، شانه‌سازی به طول چهار کیلومتر، تهیه و نصب ۳۰۰ عدد گل میخ جداسازنده، تهیه و نصب بشکه ایمنی به تعداد ۱۰ عدد از جمله مواردی بوده که به صورت امانی تهیه و اجرا شده است.

نوروزپور تهیه و نصب نیوجرسی مفصلی به طول یک کیلومتر، استوانه ایمنی به تعداد ۵۰ عدد، تابلوی اطلاعاتی و سازه مشبک متعلقه به ابعاد ۲۰ متر مربع، اجرای خط‌کشی به طول چهار کیلومتر را در زمره اقدام‌هایی برشمرد که به صورت پیمانی در این طرح اجرا شده است.

وی در ادامه یادآور شد: افزون بر ۶۰۰ نفر روز، عوامل اجرایی و ۴۰۰ روز کار، انواع ماشین آلات راهداری استان، جهت اجرای این طرح به صورت امانی فعالیت داشته‌اند.

معاون راهداری قم مجموع اقدام‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل متبوع را در راستای رفع این نقطه حادثه خیز و همچنین تأمین ایمنی ترددکنندگان محور قم جعفریه دانست و تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ساماندهی تقاطع قلعه سنگی توسط اداره کل راه وشهرسازی استان، اقدام‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، صرفاً تکمیلی و در راستای تأمین ایمنی محور قم - جعفرآباد بوده است.

نوروزپور در پایان با قدردانی از تعامل اهالی و کاربرانی که از مسیر اجرای طرح تردد داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد: با حذف این نقطه حادثه خیز در محور قم - جعفریه، شاهد کاهش حوادث در این محور کریدوری استان باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyx9q3ak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما