پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 102268

سهم ایران در بازار روسیه می‌تواند ارتقاء پیدا کند

قم نيوز : رئیس جمهور در دیرار با ایرانیان مقیم روسیه با تاکید بر لزوم کاهش موانع صدور مجوزهای صادرات تصریح کرد: سهم ما در بازار روسیه حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.
سهم ایران در بازار روسیه می‌تواند ارتقاء پیدا کند
سهم ایران در بازار روسیه می‌تواند ارتقاء پیدا کند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به مسکو شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه با مغتنم شمردن دیدار با ایرانیان خارج از کشور گفت: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان اقتصادی در این جلسه ارائه دادند، آسیب شناسی بسیار خوبی انجام شده بود اما ما نیازمند آسیب زدایی و رفع مشکلات هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد: احساس این بود که اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک وجود دارد.

رئیسی افزود: بخشی از این دیدار به مسائل مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخش دیگر به نقش قدرتمند ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین المللی مرتبط بود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: برداشت از این دیدار و گفتگو این بود که مسئولین هر دو کشور بدنبال مرتفع کردن مشکلات و توسعه روابط هستند.

رئیسی با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای رفع مشکلات صادرات اظهار داشت: باید تولید و صادرات قابل پیش بینی باشد و صادر کنندگان و تولیدکنندگان بتوانند با پیش بینی در این حوزه فعالیت کنند. ریسک پذیری درست است اما تا حدودی باید اقتصاد نیز قابل پیش بینی باشد تا فعالان این حوزه هم دچار خسارات نشوند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات، تصریح کرد: برخی از اقدامات برای اصلاح نظام اقتصادی در آغاز راه است که برخی از آنها خود را در بودجه ۱۴۰۱ نشان خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، اظهار داشت: رییس جمهور روسیه هم گفت که سهم ایران در بازار این کشور حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش سطح روابط با برخی از کشورها در ماه‌های گذشته، گفت: آمارها نشان می‌دهد به همت بازرگانان و تجار کشورمان و مسئولین، صادرات افزایش یافته است.

رئیسی در مورد رفع مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: حتما وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای حل مشکلات این دانشجویان انجام دهند.

رئیس جمهور افزود: همه ایرانیان در هر کجای جهان باید نگاهشان به رشد و پیشرفت ایران باشد و توان خود را برای اینکار صرف کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه نسل ما باید با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ایرانی انس داشته باشد، تاکید کرد: منعی برای تحصیل و تجارت در خارج از کشور نیست اما باید تعلق خاطر به کشور وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سفرای کشورمان هستند، تصریح کرد: مردان و زنان بزرگ ایرانی در حوزه‌های علم و فرهنگ و هنر و همچنین عرصه مقاومت در مقابل دشمن تاریخ ساز شدند که می‌توان به آنها افتخار کرد.

رئیسی افزود: ما چهره‌هایی در کشور داریم که زمانه ساز و تاریخ ساز شدند. در جلسه با رئیس جمهور روسیه گفتم که اگر بخواهیم قهرمان مبارزه با تروریسم را به دنیا معرفی کنیم آن فرد قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

آیت الله رئیسی با اشاره به برخی تصمیمات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: رفت و آمد برای ایرانیان خارج از کشور باید تسهیل شود و لازم است مشکلات دانشجویان خارج از کشور نیز کاهش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهارات پیرامون ارتباط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم اتفاق می‌افتد توجه به ظرفیت‌هایی است که قبلا مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی قرار گرفته بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست ما سیاست متوازن با نگاه به همه دنیا است، اظهار داشت: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت‌های هر دو کشور است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg3x9q7ak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما