قم نيوز : رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: توسعه بانکداری ‌«شرعی و اسلامی» را در اولویت قرار دا‌ده‌ایم و به همین منظور کارگروه تخصصی شورای فقهی ‌تشکیل شد‌.
توسعه بانکداری ‌«شرعی و اسلامی» را اولویت قرار دا‌ده‌ایم/ تشکیل کارگروه تخصصی شورای فقهی بانک مرکزی ‌در قم
توسعه بانکداری ‌«شرعی و اسلامی» را اولویت قرار دا‌ده‌ایم/ تشکیل کارگروه تخصصی شورای فقهی بانک مرکزی ‌در قم
به گزارش قم نیوز رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: توسعه بانکداری در چارچوب قواعد شرعی و اسلامی، برای ما مهم و حائز اهمیت بوده و در دستور کار جدی بانک مرکزی در دوره جدید است.

صالح آبادی با اشاره به ایجاد شورای فقهی بانک مرکزی و فعالیت‌های این شورا در سه سال گذشته گفت: وظیفه شورای فقهی تطبیق رویه‌ها و قوانین بانکی با مبانی شرعی و فقهی است و در این دوره نیز تلاش کردیم با تقویت جایگاه شورای فقهی و دبیرخانه آن در بانک مرکزی، نسبت به گسترش فعالیت‌های این شورا اقدام کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های کمیته فقهی بورس گفت: موضوع توسعه بانکداری در چارچوب قواعد شرعی از دغدغه‌های این دوره است و در همین راستا کارگروه تخصصی شورای فقهی بانک مرکزی به منظور بررسی مسائل و مباحث کارشناسی و ارائه نظرات به شورای فقهی، در شهر قم تشکیل شده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی می گوید: امیدوام به یاری خداوند بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دغدغه مراجع و متدینین درخصوص امور بانکداری رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر تقویت جایگاه شورای فقهی در بانک مرکزی در این دوره یادآور شد: در حال حاضر ابزار‌های سیاست‌های پولی بانکی براساس قواعد شرعی و فقهی طراحی می‌شود و در این زمینه نیز معاونت نظارت بانک مرکزی مکلف شده است که با طراحی فرم‌های ویژه و خاص بر روند اجرای ضوابط فقهی و شرعی مصوب شورا بر فعالیت نظام بانکی و اجرای بهتر این قواعد نظارت کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdccmiqs12bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما