جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : 102283

استاد حوزه علمیه: آیت‌الله علوی‌سبزواری "مردمی" بود‌

قم نيوز : استاد حوزه علمیه مردمی بودن را مهم ترین ویژگی آیت الله سبزوداری برشمرد و گفت: این عالم ربانی اهتمام زیادی در تربیت علمی و عملی جمع کثیری از طلاب و فضلا در علوم و اخلاق اسلامی داشت.
استاد حوزه علمیه: آیت‌الله علوی‌سبزواری "مردمی" بود‌
استاد حوزه علمیه: آیت‌الله علوی‌سبزواری "مردمی" بود‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ نظری منفرد استاد حوزه علمیه شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله علوی سبزواری که در حسینیه شهدا( صفاییه) برگزار شد، با بیان این که عمر نعمت گرانبهایی است که قابل بازگشت نیست اظهار داشت: باید عمر را مدیریت کرد که بیهوده صرف نشود.

وی افزود: در قیامت از عمر سوال می‌شود که عمر را چگونه گذراندیم، همچنین از اموری دیگر از قبیل این که ثروت را از کجا آورده و در کجا صرف کردیم و از محبت اهل بیت(ع) چه استفاده‌ای کرده ایم نیز پرسش می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله علوی سبزواری بیان کرد: مردمی بودن مهم ترین ویژگی این عالم ربانی بود و مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود بر این نکته تاکید کردند.

نظری منفرد تصریح کرد: آیت الله سبزواری در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد ولی با همت و پشتکاری که داشت توانست روی پای خود بایستد و به درجات عالی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: این عالم جلیل القدر به اهل بیت(ع) علاقه ویژه ای داشت و مراسم روضه در بیت ایشان برگزار می شد و در زندگی خود در همه امور به اهل بیت(ع) توسل داشت.

استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم آیت الله علوی سبزواری اهتمام زیادی در تربیت علمی و عملی جمع کثیری از طلاب و فضلا در علوم و اخلاق اسلامی داشت، همچنین تاسیس و بنیان گذاری خیریه های عام المنفعه متعدد و دستگیری از مردم نیازمند از اموری است که در دوره حیات با برکت شان به آن اهتمام داشت.

به گزارش تسنیم، سیدمحمدحسن علوی سبزواری، فرزند سیدمهدی در 28 بهمن 1309 در سبزوار به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را نزد فاضل هاشمی از روحانیون سبزوار آغاز کرد.

بخشی از تحصیل علوم دینی خود را نزد استادان برجسته‌ای همچون آیات عظام مشکینی، بروجردی، شریعتمداری، حاج شیخ مرتضی حائری و میرزا هاشم آملی فرا گرفته بود.
این عالم ربانی مدتی در حوزه علمیه مشهد به تحصیل پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفت و از سال 1348 به وطن خود بازگشت و به درس و بحث و تبلیغ امور دینی پرداخت.
آیت الله علوی سبزواری  یکی از برجسته‌ترین روحانیون دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) در شهرستان سبزوار بود که اول بهمن سال 1399 دعوت حق را لبیک گفت و پیکر ایشان در جوار گلزار شهدای سبزوار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjx0fsyt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما