جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 102293
هواشناسی قم هشدار داد؛

کاهش محسوس دمای هوای قم/احتمال یخ‌زدگی معابر در صبح شنبه و یکشنبه

قم نيوز : هواشناسی استان قم از کاهش محسوس دمای هوای این استان و احتمال یخ‌زدگی معابر در صبح روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.
کاهش محسوس دمای هوای قم/احتمال یخ‌زدگی معابر در صبح شنبه و یکشنبه
کاهش محسوس دمای هوای قم/احتمال یخ‌زدگی معابر در صبح شنبه و یکشنبه
به گزارش قم نیوز کارشناس اداره کل هواشناسی قم در گفتگویی به تشریح وضع آب و هوایی استان قم پرداخت و گفت: بر اساس آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی پدیده غالب برای استان آسمانی صاف همراه با وزش باد و کاهش دما برای امروز و روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود.

اسماعیلی از کاهش محسوس دما در صبح شنبه و یکشنبه و احتمال یخ‌زدگی سطح زمین در برخی نقاط خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا شنبه صبح دمای قم به منفی ۸ درجه برسد.

وی افزود: به کشاورزان مناطق سردسیری استان توصیه می‌شود از گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و مرغداری‌ها در برابر سرما محافظت کرده و تمهیدات لازم را انجام دهند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: شهروندان مراقب یخ‌زدگی کنتورها و تأسیسات آب باشند و برای کنتورهایی که در حیاط منزل نصب‌شده است، باید از پوشش عایق مناسب استفاده شود.

وی وزش باد با سرعت ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر را مورداشاره قرار داد و گفت: پدیده وزش باد که از شب گذشته آغازشده است سرعت آن از عصر امروز کاهش می‌یابد و در اوایل هفته به ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر می‌رسد.

اسماعیلی کمینه دما را منفی ۱۰ و بیشینه آن را ۱۱ درجه اعلام کرد و گفت: در میانه هفته دما مقداری افزایش می‌یابد که احتمال آلودگی هوا وجود دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceow8zxjh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما