چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 102386
منبع : قم نیوز

استفاده از هفت نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون قم

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از موجود بودن هفت واکسن خارجی و داخلی در سبد واکسیناسیون قم خبر داد و گفت: واکسن های ایرانی در سبد تزریق واکسیناسیون قم شامل کووایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن و واکسن های وارداتی آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم است.
استفاده از هفت نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون قم
استفاده از هفت نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون قم
به گزارش قم نیوز سیامک محبی، تزریق واکسن را یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با کرونا دانست و گفت: این اقدام موجب ایمنی فرد و جامعه می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین واکسن کرونا در قم وجود ندارد، افزود: هم اکنون ۷ نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون قم وجود دارد که ۳نوع وارداتی و ۴ نوع ساخت داخل کشور است.

محبی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان قم، تصریح کرد: تزریق واکسن به تمامی افراد جامعه هدف توسط کادر بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و تجمیعی بی وقفه انجام می شود و از شهروندان درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا و سویه جدید آن (اومیکرون) علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان درخواست داریم مدافعان سلامت را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

 واکسن های ایرانی در سبد تزریق واکسیناسیون قم شامل کووایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن و واکسن های وارداتی  آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم می باشد.

گفتنی است در نقشه رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور که از امروز ۶ بهمن ماه اعلام شده، استان قم در وضعیت زرد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch6inz-23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما