کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات استان قم از مرز 350 میلیون دلار عبور می‌کند

خبرگزاری فارس , 7 بهمن 1400 ساعت 18:19

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برپایی نمایشگاه نهضت تولیدات داخلی در قم در اسفندماه سال جاری خبرداد و گفت: صادرات قم امسال در مقایسه با سال گذشته جهش بالایی داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که صادرات استان از مرز 350 میلیون دلار گذر کند.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر قمی اظهار کرد: ما نمایشگاهی در شأن ظرفیت بالای قم نداشتیم اما در اسفندماه سال جاری نمایشگاه نهضت تولیدات داخلی را برپا می‌کنیم.

وی افزود: در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، صادرات از ابزارهای مهم برای خنثی سازی فشارها است و می تواند جایگزینی برای صنعت نفت باشد که صادرات قم امسال در مقایسه با سال گذشته جهش بالایی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم صادرات قم از مرز 350 میلیون دلار گذر کند اما نیاز داریم در آمار صادرات منبع تولید و صادرات مشخص شود و در زمینه جهش صادرات استان کارگروه توسعه صادرات را ایجاد کردیم که می توان از ظرفیت این کارگروه برای رفع موانع استفاده کرد.

وی مطرح کرد: باید در زمینه برندسازی صنعت فرش و صنعت کفش تلاش کنیم با بومی سازی این صنایع می توان گشایش های خوبی در اقتصاد و صادارت قم رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102415

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102415/صادرات-استان-قم-مرز-350-میلیون-دلار-عبور-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir