کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اراکی: رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه است

خبرگزاری فارس , 7 بهمن 1400 ساعت 23:53

عضو مجلس خبرگان رهبری هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را تزکیه و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: در جامعه گرسنه نمی‌توان به تزکیه رسید و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه و مدینه فاضله است.


به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی امروز در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم، تربیت و تزکیه جامعه را مهم‌ترین هدف تشکیل دولت اسلامی دانست و اظهار کرد: بر اساس روایات و آیات ما در حکومت و دولت باید به دنبال ایجاد تمدن اسلامی باشیم و البته که در جامعه گرسنه نمی‌توان به تزکیه رسید و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه و مدینه فاضله است.

وی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای دارای افراد بد و خوب است، عنوان کرد: مسئولان جامعه اسلامی نباید فرهنگ افراد بد را به‌عنوان فرهنگ عموم جامعه بدانند و آن را ترویج کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عامل بسیاری از مشکلات امروز را وارونه‌اندیشی در مساله فرهنگ و ترویج عادات، رفتار و سبک‌های غلط زندگی دانست و گفت: ما به جای عادی‌سازی رفتارهای بد باید به دنبال عادی‌سازی و ترویج رفتارهای خوب باشیم.

وی با اشاره به جایگاه اعتکاف در روایات دینی، احیای این سنت دینی را یک مسئله بسیار مهم دانست و افزود: از مجموعه آیات قرآن می توان استفاده کرد که مساله اعتکاف با تمدن نوین و جامعه سازی اسلامی در ارتباط است.

اراکی هدف اسلام را تربیت جامعه مؤمن برشمرد و تصریح کرد: رسیدن به جامعه پاک نیازمند ارتباط با ولایت اولیای الهی است و یکی از بسترهای ایجاد جامعه پاک و ارتباط با خداوند متعال اعتکاف است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102418

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102418/آیت-الله-اراکی-رفع-مشکلات-اقتصادی-مقدمه-رسیدن-تزکیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir