پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 102418

آیت‌الله اراکی: رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را تزکیه و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: در جامعه گرسنه نمی‌توان به تزکیه رسید و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه و مدینه فاضله است.
آیت‌الله اراکی: رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه است
آیت‌الله اراکی: رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه است
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی امروز در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم، تربیت و تزکیه جامعه را مهم‌ترین هدف تشکیل دولت اسلامی دانست و اظهار کرد: بر اساس روایات و آیات ما در حکومت و دولت باید به دنبال ایجاد تمدن اسلامی باشیم و البته که در جامعه گرسنه نمی‌توان به تزکیه رسید و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مقدمه رسیدن به تزکیه و مدینه فاضله است.

وی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای دارای افراد بد و خوب است، عنوان کرد: مسئولان جامعه اسلامی نباید فرهنگ افراد بد را به‌عنوان فرهنگ عموم جامعه بدانند و آن را ترویج کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عامل بسیاری از مشکلات امروز را وارونه‌اندیشی در مساله فرهنگ و ترویج عادات، رفتار و سبک‌های غلط زندگی دانست و گفت: ما به جای عادی‌سازی رفتارهای بد باید به دنبال عادی‌سازی و ترویج رفتارهای خوب باشیم.

وی با اشاره به جایگاه اعتکاف در روایات دینی، احیای این سنت دینی را یک مسئله بسیار مهم دانست و افزود: از مجموعه آیات قرآن می توان استفاده کرد که مساله اعتکاف با تمدن نوین و جامعه سازی اسلامی در ارتباط است.

اراکی هدف اسلام را تربیت جامعه مؤمن برشمرد و تصریح کرد: رسیدن به جامعه پاک نیازمند ارتباط با ولایت اولیای الهی است و یکی از بسترهای ایجاد جامعه پاک و ارتباط با خداوند متعال اعتکاف است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfx0fjyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما