پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 102421

اعتکاف با رعایت اصول اعلامی ستاد ملی کرونا برگزار می شود

قم نيوز : رییس سازمان تبلیغات با اشاره به حمایت سازمان تبلیغات از برگزاری اعتکاف در شهرستان ها و مناطق کم برخوردار گفت: اعتکاف با رعایت اصول اعلامی ستاد ملی کرونا برگزار می شود.
اعتکاف با رعایت اصول اعلامی ستاد ملی کرونا برگزار می شود
اعتکاف با رعایت اصول اعلامی ستاد ملی کرونا برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط زنده تصویری با  نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور که در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم برگزار شد اظهار داشت: اعتکاف در کشور فراگیر و گسترده شده است، این کار یک کار مردمی است اعتکاف یک نهاد مردمی و ملی است و افراد دارای اهلیت و اهتمام  سال ها است مسئله اعتکاف را پیگیری کردند.

قمی بیان داشت: علاوه بر خود مسئله اعتکاف که برگزار می شود مجموعه مقدمات اعتکاف نیز مسئله بسیار بزرگی است، که به علت مردمی بودن و اجماع اراده های مومنانه اهل علم و علما، معتمدین ، خیرین این موفقیت حاصل شده و این کار را به عنوان یک مسئله فرهنگی فراگیر در اذهان با یک بازنمایی مثبت تبیین می کند.

رئیس سازمان تبلیغات بیان کرد: می توان این الگو را با القای خصوصیات به  امور مهم دیگر تعمیم داد و امور مهم دیگر را این چنین جدی گرفت و به فضل خدا تقویت کرد همه توصیه های رکین اسلام و ائمه برای دستگیری از انسان بر اساس ترتیب  اولویت را می توان با  الگو اعتکاف پیش برد و به موفقیت رساند.

وی گفت: تلاش این است اعتکاف  رجبیه و اعتکاف شعبانیه با تلاش همه دست اندرکاران  به بهترین نحو برگزار شود، باید دانش فنی و تجربه مسئله اعتکاف تدوین شود و مانند صفحات مهم تجربه نگاری شود و به عنوان تاریخ شفاهی اسلام به رسمیت شناخته و از آن بهره گرفت.

قمی عنوان داشت: دفاتر هنری سازمان در سطح کشور تبلیغات اعم از خبرگزاری، حوزه های هنری و سایر معاونت ها با تعهد اخلاقی و در حد توان و بضاعت در خدمت توسعه فرهنگ اعتکاف خواهند بود.

وی تاکید کرد: هرچه ضابطه و  اصول فنی و بهداشتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند در اعتکاف رعایت می شود تا نیاز جامعه به این تنفس معنوی اتفاق بیفتد،  سازمان تبلیغات اسلامی هم  از برگزاری آیین مذهبی و سنت اعتکاف در شهرستان ها و دهستان ها و مناطق کم برخودار که در آن مناطق امکانات کم است حمایت می کند تا این آیین با قوت در تمام شهرهای کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchiinzz23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما