يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 102472
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

تهدید فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کنیم

قم نيوز : رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است گفت: باید سعی کنیم از این تهدید، فرصت خوبی برای اهداف و برنامه‌های دینی و تبلیغی بسازیم.
تهدید فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کنیم
تهدید فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کنیم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ولی‌الله لونی در آئین تجلیل از طلبه‌های مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) قم اظهار داشت: امروز در دنیای ارتباطی قرار گرفتیم که نقش زمان و مکان در آن حذف شده و این مساله سبب شده همه چیز تحت تأثیر دنیای مجازی قرار گیرد و دیگر زمان و مکان در آن نقشی نداشته باشد.

وی افزود: امروز با وجود فضای مجازی توجه به امر اخلاق و تربیت و خودسازی بسیار سخت و مشکل شده است.

لونی بیان داشت: انسان برای رسیدن به جهان هستی لازم است نفس خود را به صورت عاقلانه مدیریت کند، نفس وقتی رام شد و به کنترل درآمد، شخص می‌تواند خود را به درجه‌های عالی نفسانی برساند.

او فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید خواند و گفت: باید سعی کنیم از این تهدید، فرصت خوبی برای اهداف و برنامه‌های دینی و تبلیغی بسازیم.

این استاد حوزه یادآور شد: فضای مجازی موجب شده همه چیز به راحتی در اختیار انسان و مهم‌تر اینکه تربیت نفس، تحت تأثیر فضای مجازی قرار گیرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه همچنین خطر نفس توجیه گر را گوشزد کرد و گفت: اگر نفس توجیه گر کنترل نشود، می‌تواند زمینه ساز جهنمی شدن انسان شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5x0fxyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما