قم نيوز : مراجع تقلید شیعیان درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.
پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراجع تقلید به مناسبت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی
پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراجع تقلید به مناسبت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی
به گزارش قم نیوز در پی ضایعه درگذشت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید شیعه درگذشت این مرجع گرانقدر را به ساعت امام زمان عجل الله و مردم مسلمانان تسلیت گفتند.

آیات اعظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی در پیام‌های جداگانه‌ای در گذشته آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

آیت الله علوی گرگانی: عمر شریف این عالم ربانی در راه ترویج معارف دینی سپری شد
 آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: عمر شریف این عالم ربانی در راه ترویج معارف دینی سپری شد.

متن پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی به این شرح است:

باسمه تعالی
قال الله تعالی: ((الذین تتوفاهم الملائکة طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنة))

ارتحال عالم پارسا، شیخ الفقهاء و المجتهدین، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که عمر شریف خود را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی و نصیحت و دلسوزی نسبت به مسئولین نظام سپری نمودند موجب تأثر گردید.

تربیت شاگردان فاضل و تألیف کتب مفید در حمایت از ولایت و مهدویت و اجتهاد فقهی و نصایح دلسوزانه و هدایت مسلمین و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ذخیره‌ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه علمیه قم و تمام شیعیان ومقلدین و ارادتمندان ایشان بالاخص بیت برجسته مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و آقازاده ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی تسلیت گفته، علو درجات را برای ایشان و اجر وافر برای بازماندگان خواستارم.

 آیت الله نوری همدانی: آیت الله صافی گلپایگانی از ارکان حوزه‌های علمیه بود
 در پیام آیت الله نوری همدانی آمده است:«ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ الفقهاء آقای صافی گلپایگانی «اعلی الله مقامه» موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

آن فقیه بزرگوار یکی از ارکان اسلام و حوزه‌های علمیه و از برجستگان شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و مورد عنایت و اعتماد خاص امام «رحمة الله علیهما» بودند و ارادت خاص ایشان به حضرات معصومین «علیهم السلام» و مبارزه با فرقه‌های منحرف و تألیف کتب فقهی و کلامی و حضور مؤثر اجتماعی و سیاسی از ویژگی‌های آن مرحوم بود.

پیام ادامه یافته‌است: اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس امام عصر «عج» و حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید و عموم شیعیان و ارادتمندان و اهل بیت معظمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام آن فقید سعید معروض می‌دارم.»

آیت الله مکارم شیرازی: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یکی از برترین فقهای عصر ما بود
 متن پیام تسلیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی ارتحال جانگداز آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر بسیار تأسف‌بار رحلت عالم ربانی، شیخ الفقهاء آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدّس سرّه موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

آن مرد بزرگ که از برجسته‌ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی قدّس سرّه و یکی از برترین فقهای عصر ما بود آثار فراوانی در عرصه‌های مختلف از جمله کتب فقهی و کلامی و مبارزه با فرقه‌های منحرف و احداث و تجدید بنا‌های مذهبی همچون مسجد عظیم امام حسن عسکری علیه السلام را از خود به یادگار گذاشت.

حضور مؤثر او در عرصه‌های مختلف اجتماعی همچون مبارزات با رژیم سابق و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان منشأ برکات زیادی برای اسلام و انقلاب بود.

ضایعة رحلت این فقیه دلسوخته‌ی حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه را به محضر مقدس آن حضرت تسلیت عرض نموده و همچنین به حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید، عموم شیعیان و مقلدان و علاقمندان و خصوصاً بیت معظم و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال حشر او را با اولیاء مقربینش خواستارم و از درگاهش برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
قم - ناصر مکارم شیرازی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰


انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcizrazrt1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد ملکی
انالله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله العضما صافی گلپایگانی را خدمت رهبر انقلاب عزیز تسلیت عرض مینمایم