جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 102577

امام خمینی(ره)؛ مظهرِ غیرت دینی ملت

قم نيوز : حقیقتاً باید امام خمینی(ره) به عنوان رهبری الهام‌بخش و اجماع‌آفرین که حرکت عظیم ملت ایران را راهبری نمودند، تجلی بارز غیرت دینی چنین مردم حماسه سازی توصیف کرد.
امام خمینی(ره)؛ مظهرِ غیرت دینی ملت
امام خمینی(ره)؛ مظهرِ غیرت دینی ملت
به گزارش قم نیوز در ایامی که چهل‌وسومین دهه فجر را جشن می‌گیریم، یکی از مهم‌ترین واژگان در ادبیات و سخنان سکاندار حکیم و بیدار انقلاب به خصوص در مقطع فعلی، بحث"غیرت دینی" است و این که به تعبیر مصرّح ایشان، نباید بگذاریم این مساله در جامعه کمرنگ و تضعیف شود.

در ایام الله دهه مبارک فجر، بیش از هر چیزی یاد و نام امام راحل و شهدای گلگون کفن وطن در خاطره‌ها نقش می‌بندد که بی شک ما وامدار و مدیون حماسه و غیرت دینی آن عزیزان هستیم، چه آن که در چهل و سومین بهار آزادی یادشان را گرامی می‌داریم.

تردیدی نباید داشت که حرکت انقلابیِ ملت مسلمان ایران در آن مقطع تاریخی، ریشه در غیرت دینی و تحول خواهی آنان داشته و این که در مسیر کسب رضای الهی و اقامه و احیای ارزش‌ها و حدود الهی در برابر دژخیمان پهلوی ایستادند و با اهدای خون خود، نهال مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر زمین این مُلک حادثه خیز و مقاوم نشاندند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که این انقلاب در روزگاری به پیروزی رسید که بسیاری از اندیشمندان و متفکران حتی در جهان اسلام از به حاشیه رفتن دین در زندگی اجتماعی و سیاسی صحبت کرده و مقاله می‌نوشتند و نهضت امام (ره) که به لطف الهی به ثمر نشست، خط بطلانی بود بر این نظریه‌ها تا آن جا که حتی برخی اندیشمندان غربی از" انقلابی به نام خدا" در وصف انقلاب اسلامی ایران سخن می‌گفتند.

سخنان چند هفته پیش مقام معظم رهبری در دیدار تصویری مردم قم با ایشان را باید بار دیگر مرور کنیم به خصوص این فراز از بیانات معظم له را که فرمودند:" نقش غیرت دینی مردم را در این قضیه (قیام ۱۹ دی مردم قم) نباید نادیده گرفت. علت اینکه من روی این تکیه می‌کنم این است که انسان می‌بیند تبلیغ می‌شود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام می‌گیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بی‌منطقی و خشونت‌های بی‌منطق متهم کنند. من می‌خواهم عرض کنم که نه! قضیه اینجور نیست؛ غیرت دینی، در آنجایی که خودش را نشان می‌دهد و تأثیرگذار است، همراه با عقلانیت است؛ و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است که بصیرت یک شعبه‌ای از عقلانیت است و نشان‌دهنده عمق دینداری است و در اغلب موارد این غیرت دینی وقتی شما نگاه می‌کنید، می‌بینید با عقلانیت همراه است. شخصیت‌هایی که بیشترین غیرت دینی را دارند، اینها غالباً دارای عقلانیت بالا هستند؛ نمونه‌اش شخص امام بزرگوار؛ اوج غیرت دینی بود، واقعاً هیچ‌کس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد".

در این میان، حقیقتاً باید امام خمینی (ره) به عنوان رهبری الهام‌بخش و اجماع‌آفرین که این حرکت عظیم را راهبری نمودند، تجلی بارز همین غیرت دینی ملت بزرگ ایران توصیف کرد، کما این که کلام و سیره نورانی ایشان چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن تا موعد عروج ملکوتی روحشان از این عالم خاکی، گواه این حقیقت است.

رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح پیر جماران نیز به یقین در این مسیر گام برداشته و تأکید ایشان بر حفظ و تقویت غیرت دینی و اهتمام جوانان مؤمن و انقلابی نسبت به جهاد تبیین، راه را بر همه ما در گام دوم انقلاب روشن کرده تا ان شاءالله به این طریق زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و از پیِ آن، زمینه ساز دولت ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcja8evauqeyiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما