جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 102578
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که تقویت غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: تغییر در سبک زندگی مردم جامعه ما، هدف دشمن در جنگ نرم فرهنگی است.
غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است
غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:
غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است
جنگ نرم
حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که تقویت غیرت دینی مردم، لازمه مقابله با تهدیدات فرهنگی و اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: تغییر در سبک زندگی مردم جامعه ما، هدف دشمن در جنگ نرم فرهنگی است.

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اکبر زهره کاشانی با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در دیدار تصویری مردم قم با ایشان مبنی بر لزوم تقویت غیرت دینی در کشور اظهار داشت: حقیقتاً باید نکات و مباحث مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را با نگاه تحلیلی و رویکردی موشکافانه و دقیق مورد توجه قرار داد چه آن که ایشان به عنوان یک حکیم دوراندیش و صاحب نظر در عرصه‌های مختلف، مباحث را برای عموم و خصوص مطرح می‌کنند.

چرایی اهمیت غیرت ورزی در جامعه اسلامی

وی افزود: بر این اساس اگر ما مفهوم غیرت را تحلیل کرده و بشکافیم، به نکات مهمی دست می‌یابیم از جمله این که معمولاً غیرت را در جایی به کار می‌بریم که نوعی تهدید در آن جا مطرح است و لذا برای رفع آن تهدید بحث غیرت را طرح می‌نمائیم و خواستار غیرت ورزی می‌شویم، کما این که در رابطه با ناموس انسان، تا وقتی این مساله مورد تهدید قرار می‌گیرد، بحث غیرت مطرح می‌شود.

وی همچنین گفت: درباره غیرت دینی نیز به نظر می‌رسد که مقام معظم رهبری احساس تهدیدی کرده و بحث غیرت را مطرح نموده اند تا همگان نسبت به اهمیت مساله هوشیار شده و مقابل تهدیداتی که در جامعه وجود دارد، هوشیارانه و با بصیرت بایستند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در واقع در این زمینه علاوه بر ایجاد هوشیاری باید زمینه‌ای فراهم شود تا افراد جامعه تحریک و تشویق به واکنش مناسب و دفاع در برابر تهدیدات و خطرات شوند، به این معنا که وقتی در کلام عامه می‌گوئیم از خودت غیرت نشان بده یعنی در برابر تهدید واکنش جدی نشان بده تا آن تهدید دفع شود، نه این که بی توجه و بی خیال باشیم و بعد فکر کنیم که خطری متوجه ما نیست.

رسالت مهم متدینین و حزب اللهی‌ها

وی بیان داشت: شرایط سال‌های اخیر به ما گوشزد می‌کند که ما تهدیداتی متوجه ارزش‌های دینی و اصول و مبانی انقلاب اسلامی داریم و لذا رهبر معظم انقلاب از آحاد جامعه به خصوص نیروهای حزب اللهی و متدینین که تعلق خاطر بیشتری به اسلام و مسائل دینی دارند، خواسته‌اند تا واکنشی جهت دفع این تهدیدات از خود نشان بدهند.

وی افزود: از سویی همین که ایشان این مباحث را در دیدار مردم قم مطرح فرمودند، حاکی از اهمیت موضوع است، چرا که مردم قم سابقه بسیار خوب و روشنی در انقلابی بودن و حساسیت و غیرتمندی نسبت به مسائل دینی دارند، کما این که معمولاً نیز فعال‌تر و سریع‌تر و پویاتر از مردم شهرهای دیگر به این قبیل مسائل واکنش نشان می‌دهند.

لزوم پرداختن به تهدیدات و آفت‌های فضای مجازی

حجت الاسلام و المسلمین زهره کاشانی همچنین گفت: در این جا این سوال و دغدغه جدی مطرح می‌شود که اساساً این تهدید چیست که ایشان از مردم خواسته‌اند با غیرت دینی آن تهدید را رفع و دفع کنند. ما اگر به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر دقت کنیم به بخشی از این پاسخ می‌رسیم، چرا که یکی از تهدیدات جدی جامعه ما ناشی از بحث فضای مجازی است و این که ایشان خطاب به مدیران و مسئولان کشور هشدار داده‌اند که نباید فضای مجازی، یله و رها باشد، به همین خاطر است.

وی افزود: امروز دشمن از طریق رسانه‌های نوین و فضای مجازی به دنبال حمله به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، کما این که در این رابطه در سال‌های اخیر نشان داده که برنامه جدی و هدفمند دارد.

هدف دشمن در جنگ نرم فرهنگی

وی با اشاره به این که از چندین دهه قبل، دشمن در عرصه جنگ نرم فرهنگی، طرح و برنامه جدی دارد، ابراز داشت: عوامل دشمن از این طریق به دنبال تغییر سبک زندگی مردم ایران و به خصوص نسل جدید هستند تا آنها را نسبت به مساله عفاف و حجاب و غیرتمندی، بی تفاوت و یا کم تفاوت کند. آنها در واقع سعی می‌کنند که ارزش‌های دینی و حتی ارزش‌های فرهنگ ایرانی که نزدیک به مسائل دینی هستند را تضعیف نموده و کمرنگ کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیرشان، به موضوع مهم جهاد تبیین اشاره کردند که در واقع این بحث در ادامه همان غیرت دینی است. به دیگر سخن برای این که غیرت دینی به خرج دهیم و به ویژه در فضای مجازی عملکرد درست و مؤثری داشته باشیم، باید به جهاد تبیین اهمیت داده و به آن بپردازیم.

وظیفه مهم جوانان مؤمن و انقلابی

وی گفت: از نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی به خصوص انتظار می‌رود که در فضای مجازی به جهاد تبیین اهتمام بورزند و همان طور که رهبری عزیز گفتند اگر ما در این زمینه خدای ناکرده کوتاهی و سستی کنیم، دشمن حقایق را به صورت وارونه جلوه داده و اهداف خاص خود را در این قضایا دنبال می‌کند، کما این که در رابطه با دهه شصت به دنبال تغییر جای جلاد و شهید بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع پاسخ به شبهات و تبیین صحیح مسائل یکی از وظایف بسیار مهم همه ما به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی است که مجهز به سلاح بصیرت و هنر و رسانه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین زهره کاشانی همچنین افزود: در شرایط فعلی دشمن می‌خواهد بگوید که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست و مثلاً نتوانسته عدالت را در جامعه برقرار سازد، البته ما منکر برخی ضعف‌ها و کم کاری‌ها نیستیم اما نباید چشم بر روی حقایق انقلاب و دستاوردهای آن فرو بست بلکه در عرصه جهاد تبیین باید مردم را با مسائل و حقایق به خوبی آشنا نمود وگرنه دشمن برنامه و طرح شوم خود را پیگیری می‌کند.

جهاد تبیینی؛ لازمه تقویت غیرت دینی

وی با بیان این که در شرایط حساس کنونی از جمله بایسته‌ها و الزامات مهم در جهت تقویت غیرت دینی در جامعه، اهتمام نسبت به جهاد تبیینی است، اظهار داشت: ما برای حراست از اصل انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که به بهای خون مطهر ده‌ها هزار شهید تا به این جا به دست ما رسیده باید جهاد تبیینی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی در خاتمه صحبت‌های خود افزود: روشنگری و بصیرت افزایی در این زمینه و همان طور که اشاره کردم ناظر به بحث مهم فضای مجازی، یک ضرورت انکار ناپذیر به شمار می‌رود و اگر ما این رسالت را به درستی انجام دهیم قطعاً خواهیم توانست به مقابله با برنامه و طرح دشمن مبنی بر ایجاد تردید در اذهان مردم و نسل جوان و نیز یأس پراکنی بپردازیم و در این جنگ و جدال بی امان، به یاری حق تعالی موفق باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0un6a49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما