چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 102685

آیت‌الله اراکی: جهاد تبیین یکی از وظایف رسانه‌ها است

قم نيوز : عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه گفت: جهاد تبیین یکی از وظایف رسانه‌ها است و باید نقاط قوت نظام را برای مردم تبیین کنند.
جهاد تبیین یکی از وظایف رسانه‌ها است / رسانه‌ها نقاط قوت نظام را برای مردم تبیین کنند
جهاد تبیین یکی از وظایف رسانه‌ها است / رسانه‌ها نقاط قوت نظام را برای مردم تبیین کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن اراکی شامگاه سه‌شنبه در سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که با عنوان ده شب ده سخنرانی در مسجد چهار مردان قم برگزار می‌شود با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران آغاز تجدید حیات جامعه ما بود بر اساس رهنمودهای قرآنی، ملت‌ها مرگ و حیات دارند، همان‌طور که انسان‌ها دچار مرگ و حیات می‌شوند گاهی یک ملت دچار مرگ می‌شوند و گاهی بهره‌مند از حیات می‌شوند.

وی ادامه داد: حیات ملت‌ها در این دنیا است و غیر از حیاتی است که بعد از مرگ مؤمنان دارند و علامت‌هایی دارد.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت: جامعه اسلامی دوران سیدالشهداع) جامعه‌ای که یزید را بر امام حسین (ع)، معاویه را بر امام علی (ع) ترجیح می‌دهد این جامعه نمی‌تواند بین درست و نادرست تشخیص بدهد و در واقع مرده است.

وی بیان داشت: در کشورمان بودند انسان‌هایی که در دام استکبار و صهیونیست‌ها افتادند و علیه انقلاب کارکرده و می‌کنند حال اینکه صهیونیست‌ها ارزش پشتیبانی ندارند، این رژیم کودک کش با ظلم و غارت در منطقه ساکن شد.

وی ادامه داد: در برابر این رژیم خون‌خوار، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که ۴۳ سال پیش به پیروزی رسید.

آیت‌الله اراکی به مقایسه پیش از انقلاب و مقطع کنونی پرداخت و تصریح کرد: پیش از انقلاب مردم هیچ جایگاهی در حاکمیت و حق انتخاب نداشتند.بیش از ۸۰ درصد روستاها آب و برق نداشتند و علاوه بر این از نظر بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار داشتیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه میزان سوادآموزی در قبل از انقلاب بسیار پایین بود، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مردم قبل از انقلاب سواد خواندن و نوشتن نداشتند علاوه بر این عده‌ای کمی بودند که می‌توانستند ادامه تحصیل بدهند.

وی افزود: امروز در اکثر شهرهای کشور حتی شهرهای کوچک دانشگاه داریم و علاوه بر این میزان باسوادی مردم بالای ۸۵ درصد است.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در ادامه به بیان شاخصه‌های یک ملت زنده اشاره کرد و گفت: تشخیص درست یکی از نشانه‌های یک ملت زنده است که با شناخت و انتخاب درست مسیر حق را پیدا کند.

وی عدم ذلت‌پذیری را یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت زنده ذلت‌پذیر نیست ما شاهد بودیم که در سال‌های گذشته رئیس‌جمهور وقت آمریکا عربستان سعودی را به گاو شیرده تشبیه کرد که باید برای امنیت خودشان به آمریکا باج بدهند، این واقعیت آل سعود است اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شود.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از وظایفی است که همه بر عهده داریم تا واقعیت‌های قبل از انقلاب را به مردم بازگو کنیم، قبل از انقلاب در استان‌هایی مانند خوزستان شرکت‌های آمریکایی چنبره زده بودند و تمام منابع این استان را چپاول می‌کردند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مدیریت رهبر انقلاب در طی ۳۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در جایی قرار دارد که استکبار جهانی علناً می‌گوید ما در برابر جمهوری اسلامی در موضع ضعف قرار داریم و شکست خوردیم.

وی داشتن اراده و استقامت را یکی دیگر از شاخصه‌های ملت زنده عنوان کرد و افزود: نمونه موفق این اراده و استقامت را علاوه بر این می‌توان در کشورهای جبهه مقاومت در منطقه دید.

آیت‌الله اراکی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دیپلماسی مقاومت این است که مذاکرات را به اقتصاد گره نمی‌زنند و با توکل به خداوند متعال دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته مسیرهای خوبی را بازگشایی کرده است.

وی با انتقاد از برخی از رسانه‌ها، بیان داشت: رسانه‌ها باید دستاوردهای نظام را به‌خوبی بیان کنند و در برابر تهاجم روانی دشمن به‌خوبی عمل کنند، جهاد تبیین یکی از وظایف رسانه‌ها است و باید نقاط قوت نظام را برای مردم تبیین کنند

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: رسانه‌ها باید برای مردم بگویند چون که می‌خواهیم آزاده و مستقل زندگی کنیم، آمریکا ما را تحریم می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم دلسوز مردم هستند چیزی که کم داشتیم و برای آن‌ها خیلی مهم است که گره از کار مردم باز کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjo8eviuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما