پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 102702
منبع : قم نیوز

به پا داشتن سنت‌های دینی موجب پویایی جامعه می‌شود

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پژوهش های صورت گرفته در امر اعتکاف، کارهای خوبی است و در آینده به آثاری ماندگار بدل خواهند شد. هر اندازه در به پا داشتن احکام و سنت های دینی در جامعه همت کنیم، به همان اندازه نیز رونقی در پویایی جامعه ایجاد خواهد شد.
به پا داشتن سنت‌های دینی موجب پویایی جامعه می‌شود
به پا داشتن سنت‌های دینی موجب پویایی جامعه می‌شود
به گزارش قم نیوز رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای ستاد اعتکاف قم ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب خاطر نشان کرد: اگر امروز در رابطه با اعتکاف صحبت می کنیم، همه مرهون تلاش های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم که با اراده استوار خود فضا را برای چنین اموری مهیا کردند.

آیت الله حسینی بوشهری اهمیت فعالیت های ستاد اعتکاف در اقامه و بزرگداشت این سنت حسنه را یادآور شد و اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه ای است که نیازمند احیای همه جانبه است. کار شما از مصادیق بارز احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) در روایت امام رضا علیه السلام است که می فرمایند:«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا».

امام جمعه قم، فعالیت های ستاد اعتکاف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم فعالیت های ستاد اعتکاف را در مجموع ارزیابی کنیم، عقب‌گرد و ایستایی وجود نداشته و حرکتی رو به جلو، رشد و تعالی بوده است. همیشه به یاد داشته باشید که «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» پس با اراده و همت قوی و استوار این مسیر را ادامه دهید.

وی با اشاره به اهمیت و دشواری های نهادینه کردن یک فرهنگ در جامعه افزود: آشنایی با فرهنگ اعتکاف در رشد و تعالی جامعه بسیار حائز اهمیت است و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) نیز بارها به اهمیت آن اشاره کرده اند. مسئله گرایش مردم به معنویت ظرفیت بزرگی است که توجه و اهتمام بیشتری می طلبد و البته نهادینه کردن یک فرهنگ در جامعه اگر چه بسیار ارزشمند است اما ساز و کار خاص خود را می طلبد.

حسینی بوشهری ضمن تقدیر از زحمات ستاد اعتکاف ابراز داشت: «کان رسول الله یحسن الحسن و یقویه.» یعنی سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در مواجهه با امور نیک این گونه بوده است که علاوه بر نیک شمردن آن، در تقویت آن نیز تلاش می کرده اند و فعالیت های ستاد اعتکاف نیز در راستای همین سنت نبوی است. سعی کنید با استفاده از ظرفیت مردم در این راه، بین مردم و ستاد اعتکاف یک هم افزایی و همدلی ایجاد کنید.

وی پژوهش های صورت گرفته در امر اعتکاف را مورد توجه قرار داد و گفت: پژوهش های صورت گرفته در امر اعتکاف، کارهای خوبی است و در آینده به آثاری ماندگار بدل خواهند شد. هر اندازه در به پا داشتن احکام و سنت های دینی در جامعه همت کنیم، به همان اندازه نیز رونقی در پویایی جامعه ایجاد خواهد شد.

در ابتدای جلسه، رئیس و اعضای ستاد اعتکاف قم، گزارشی از وضعیت و تلاش های صورت گرفته در تقویت این سنت حسنه ارائه کردند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjy8ev8uqeyaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما