پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 102711

پوشش تحصیلی دانش‌آموزان قمی به 99 درصد رسید

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش قابل‌احصا نیست.
پوشش تحصیلی دانش‌آموزان قمی به ۹۹ درصد رسید
پوشش تحصیلی دانش‌آموزان قمی به ۹۹ درصد رسید
به گزارش قم نیوز علیرضا رحیمی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: با تکیه‌بر این جمله مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با این مضمون که دستاوردهای انقلاب اسلامی درزمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی به‌ویژه آموزش‌وپرورش طی این سالها قابل‌احصا نیست می‌توان گفت که طبق تغییرات ماهیتی ایجادشده اهدافی که قبل از انقلاب در آموزش‌وپرورش دنبال می‌شد با اهدافی که بعدازآن در مراجع ذی‌صلاح هدف‌گذاری، مصوب و پیگیری شد قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بابیان اقدامات این حوزه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: نسبت دانش آموزان، آمار باسوادی و بی‌سوادی به‌ویژه باسوادی بانوان در نظام اسلامی بسیار قابل‌توجه است درواقع تغییرات عنصری ایجادشده و تأسیس اداره امور تربیتی و فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته نسبت به سال‌های قبل از انقلاب قابل قیاس نیستند.

وی از کسب افتخارات دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی کشوری خبر داد و افزود: دانش آموزان قمی در سال جاری موفق به کسب 11 مقام کشوری در المپیادهای علمی، 4 مقام طلا، 4 مقام نقره و 3 مقام برنز را از آن خود کردند این در حالی است که در سال‌های قبل از انقلاب نه‌تنها تقدیری از نخبگان نمی‌شد بلکه موانعی هم بر سر راه رشد و پیشرفت آن‌ها قرار می‌دادند و گاهی باجان آن‌ها بازی می‌شد و نمی‌توانستند استعداد خود را به منصه ظهور برسانند.

به گفته رحیمی بسیاری از نخبگان دانش‌آموز ما امروز صاحب‌نظر بوده و با عنوان مدرسین دانش آموزان جدید از آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت مدیریت در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت و درعین‌حال پیچیدگی دوره ابتدایی و پیش از دبستان شورای انقلاب فرهنگی وارد عمل شد و اساسنامه مدارس و سازمان تعلیم و تربیت کودک را تدوین کرد.

این مسئول آموزشی، پوشش پیش‌دبستانی را در حال حاضر 70 درصد اعلام کرد و گفت: پیش از انقلاب این پوشش 1 و 1 دهم درصد بوده و بعدازآن نیز به 20 درصد رسیده و همچنین آمار 37 درصدی تحصیل دختران در قبل از انقلاب به 49 درصد بعدازآن رسیده درواقع پوشش تحصیلی دانش آموزان در این سال‌ها به 99 درصد رسیده است.

وی با اشاره به آثار و تبعات کرونا بر جامعه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: تأثیر کرونا بر مسائل تربیتی، سطح سواد و روابط اجتماعی و ...قابل‌انکار نیست در شرایط موجود دانش آموزان ابتدایی ما تعامل درستی با مدرسه نداشتند و آن تصوری که باید در سال‌های اولیه شکل بگیرد تا معلم را ملجأ و پناه و مربی و الگوی خود بداند و مدرسه را با عنوان محیط اجتماعی و محل رشد بشناسد و کلاس درس را محل افزایش دانش و معرفت قلمداد کند به‌درستی صورت نگرفته است، لذا در تلاش هستیم خانواده‌ها به مدرسه تمایل پیداکرده و اطمینان حاصل کنند کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس ما طبق مصوبات رعایت می‌شود.

رحیمی یکی از مهم‌ترین تبعات این بیماری را کم‌تحرکی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برای جبران این معضل، تعداد یک‌صد و 15 فضای ورزشی در نقطه‌های مختلف شهر، مهیای ارائه خدمات به دانش آموزان عزیز هستند و 13 پروژه دیگر نیز در این ایام شکوهمند پیروزی انقلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم همراهی اولیا را برای گذران سویه جدید همچنین تحقق اهداف عملی و اصولی آموزش‌وپرورش در این شرایط ضروری دانست و یادآور شد: حضور دانش آموزان در مدارس طبق شاخصه وزارت بهداشت و با توجه به ملاک و معیارها و تصمیم‌گیری شورای مدارس خواهد بود و بحث آموزش و مسائل آن را به لطف خداوند در تابستانی آرام و به‌دوراز بیماری جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjv8evvuqeyaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما