يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 102760
منبع : قم نیوز

افزایش تنوع سبد واکسیناسیون قم با ورود واکسن فخراوک

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از امروز واکسن فخراوک به سبد واکسیناسیون قم اضافه شده و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت نوبت اول واکسن به مراکز منتخب مراجعه کنند.
افزایش تنوع سبد واکسیناسیون قم با ورود واکسن فخراوک
به گزارش قم نیوز سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص آخرین وضعیت واکسن‌های موجود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون گفت: تا قبل از امروز واکسن‌های برکت، سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکووک، اسپوتنیک، اسپایکوژن و رازی کووپارس در مراکز واکسیناسیون موجود بود و از امروز واکسن فخرا وک نیز به سبد واکسیناسیون قم اضافه شد.

محبی با بیان اینکه واکسن فخراوک در تعدادی از مراکز منتخب استان توزیع شده است،گفت: در مراکز تجمیعی شماره (۱)، مصلی، موسی بن جعفر (ع) و حرم مطهر و مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۲ فروردین، الزهرا (س) و امام رضا (ع) پردیسان این واکسن موجود است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال حاضر تنوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان بالا است و مردم می‌توانند به انتخاب خود یکی از واکسن‌ها را انتخاب کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ ساله در قم گفت: از تمامی شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا را انجام داده و همواره در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کوشا باشند.

واکسن کرونای «فخراوک» مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است که توسط شرکت میلاد دارو نور وزارت دفاع تولید شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcd9x0fzyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما