دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 102776
منبع : قم نیوز

۲۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در قم فعال است

قم نيوز : مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به منظور توانمندسازی هرچه بیشتر زنان ساکن درمناطق روستایی استان قم در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، ۲۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه و عضویت ۹۰۰ نفر در قم فعال است.
۲۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در قم فعال است
۲۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در قم فعال است
به گزارش قم نیوز کاظم شکوریان فرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این صندوق‌ها به دو منظور کلی ایجاد می‌شود، نخست به منظور ارتقا سطح فعالیت‌های اجتماعی زنان روستایی و سپس در راستای تقویت توانمندی‌های ایشان در زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد پایدار که هر دو این حوزه‌ها به پیشرفت هرچه بیشتر روستا‌های استان می‌انجامد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در جریان تاسیس صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، سه نفر به عنوان مدیرعامل، حسابدار و منشی انتخاب می‌شوند و این افراد در دوره‌های آموزشی مدیریت و مهارت‌های ارتباطی با حضور اساتید برتر کشور شرکت می‌کنند که همین نکته موفقیت بیشتر ایشان در عرصه‌های اجتماعی را در پی دارد.

شکوریان فرد گفت: همچنین با برگزاری دوره‌های مهارتی و توانمند سازی زنان روستایی با نحوه فعالیت در حوزه‌هایی مانند تولید و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید گیاهان دارویی، فرآوری محصولات باغی و لبنی، خیاطی، پرورش پرندگان زینتی و نگهداری و پرورش دام آشنا می‌شوند و می‌توانند کسب‌وکار مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی افزود: با این کار و درآمد حاصل از آن، بخشی از هزینه‌های خانوار روستایی توسط بانوان تامین می‌شود و بستر‌های لازم برای رشد و توسعه اقتصادی مناطق روستایی استان بیش‌ازپیش فراهم می‌آید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در همین رابطه و به منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی توسط بانوان روستایی استان، نمایشگاهی در دهه فجر سال جاری در سازمان جهاد کشاورزی قم دایر شد که در جریان آن ۲۲ نفر از زنان فعال در این عرصه شرکت داشتند و محصولاتی همچون میوه و سبزیجات خشک، گیاهان دارویی، محصولات فرآوری شده لبنی و باغی، صنایع دستی و نان‌های محلی تولید شده به دست خودشان را عرضه کردند.

شکوریان فرد با اشاره به استقبال خوبی که از این نمایشگاه صورت گرفت، گفت: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی مهارتی برای شرکت‌کنندگان در زمینه بسته بندی، برندسازی، بازاریابی محصول با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت بهره‌مندی از امکانات صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی به‌منظور توسعه کسب‌و کارشان برگزار شد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdca0un6i49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما