سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 102791

پاداش ترویج فضائل امیرالمؤمنین(ع) در کلام پیامبر اسلام(ص)

قم نيوز : یکی از کارشناسان دینی با بیان اینکه تمام احادیث پیامبر(ص) را نابود کردند و از بین بردند تا فضائل امام علی(ع) فراموش شود، گفت: پیامبر فرمودند هر کسی یک فضیلت از فضائل ایشان را بنویسد تا روزی که این نوشته خوانده می‌شود ملائکه برای او طلب استغفار و بخشش می‌کنند.
پاداش ترویج فضائل امیرالمؤمنین(ع) در کلام پیامبر اسلام(ص)
پاداش ترویج فضائل امیرالمؤمنین(ع) در کلام پیامبر اسلام(ص)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیداحمد دارستانی در مراسم جشن شب میلاد امیرالمؤمنین(ع) که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: امشب در عالم هستی اتفاق عظیمی افتاده و قلب پیامبر(ص) از این اتفاق و ولادت امیرالمؤمنین(ع) شاد شده است.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند خداوند برای برادرم علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) فضائلی قرار داده است که تعدادش را فقط خودش می داند و هر کسی فضیلتی از فضائل امیر مؤمنان(ع) را بگوید خدا تمام گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در هر محفلی و در هر جایی باید فضایل امیرمؤمنان را نقل کنیم، مرد برای زن، زن برای بچه‌ها، بچه‌ها برای هم، معلم برای دانش آموزان و هر جایی باید بگوییم زیرا در جامعه‌ای که فضائل امیر مؤمنان گفته شود حق ولایت پایمال نمی شود.

وی با بیان اینکه تمام احادیث پیامبر(ص) را نابود کردند و از بین بردند تا فضائل علی علیه السلام فراموش شود، گفت: پیامبر فرمودند هر کسی یک فضیلت از فضائل امیر مؤمنان را بنویسد تا روزی که این نوشته خوانده می شود ملائکه آسمان و زمین برای او طلب استغفار و بخشش می کنند بنابراین جا دارد همه ما یک فضیلت از امیرالمؤمنین(ع) را بنویسیم و به دیوار خانه و مغازه خود بزنیم و یا بر سر در خانه‌های خود نصب کنیم.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند هر کسی فضیلتی از فضائل امیرمؤمنان(ع) را بشنود هر چه گناه با گوشش کرده پاک می شود و هر کسی فضیلتی از امیرالمؤمنین(ع) را با چشم خود بخواند تمام گناهانی که با چشم انجام داده است پاک می شود.

وی با بیان اینکه تولد حضرت علی علیه السلام در کعبه به اعتراف علمای اهل سنت متواتر است، گفت: فاطمه بنت اسد وارد مسجد الحرام شد و از خدا خواست که ولادت این مولود را بر من آسان کن، به یک باره دیوار کعبه شکافت و مادر امیرالمؤمنین(ع) وارد کعبه شد و دیوار بسته شد و درب های کعبه نیز به هیچ وجه باز نشد.

وی افزود: سه روز فاطمه بنت اسد در کعبه ماند و از غذای بهشتی تناول کرد و وقتی به همراه مولود خود بیرون آمد فرمود خدا نام این فرزند را از نام خود انتخاب کرد و او را علی نامید.

وی ادامه داد: بعد تولد ولیمه عظیمی دادند و به قدری شتر و گاو و گوسفند قربانی کردند که نقل شده است که ۳۰۰ شتر و هزار گاو و گوسفند برای ولیمه قربانی شدند بنابراین جا دارد که ماهم برای این ولادت ولیمه دهیم.

وی با بیان اینکه علامه امینی می گوید بیش از هفتاد هزار منبر در کشور برای صب و لعن علی مرتضی علیه السلام  برپا شد تا نام و یاد ایشان از زبان‌ها و دل‌ها بیفتد ولی این اتفاق نیفتاد گفت: پیامبر(ص) فرمودند هر کسی می‌خواهد اسرافیل را در هیبتش، میکائیل را در مرتبه اش، جبرائیل را در جلالتش، آدم را در علمش، نوح را در خشیتش، ابراهیم را در خلوتش، یعقوب را در فراقش، یوسف را در جمالش، موسی را در مناجاتش، ایوب را در صبرش، یحیی را در زهدش، عیسی را در عبادتش، یونس را در ورعش و محمد را در اخلاق نیکویش ببیند به علی بن ابیطالب(ع) نگاه کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwinzz23nvqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما