قم نيوز : آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید در کشور جدی گرفته شود، بهادادن به جوانان است که آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند و در این راستا نخست باید مشکل بیکاری جوانان و معیشت مردم رفع شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری: رفع بیکاری جوانان به‌عنوان یک اولویت دنبال شود
آیت‌الله حسینی بوشهری: رفع بیکاری جوانان به‌عنوان یک اولویت دنبال شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم در مصلی قدس، با بیان اینکه رعایت تقوی ممکن است باعث بشود که انسان تنها شود و جامعه او را نپسندد، اظهار کرد: اگر برای خدا و برای دین خدا کسی موضع بگیرد، این هلاکت ظاهری که در دنیا دچارش می‌شود قابل قیاس با نجات واقعی در آخرت نیست.

وی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام موسی بن جعفر (ع) افزود: امام کاظم (ع) در مقابله با مخالفین بسیار حلیم و بردبار بود؛ لقب ایشان به دلیل اینکه در اوج ناراحتی از دشمنان کینه‌توز، بردبارانه و با فروبردن خشم خود برخورد می‌کردند، کاظم نامیده شده است.

رئیس جامعه مدرسین قم اضافه کرد: ما انسانها اگر در کنار اهل بیت (ع) بمانیم، آسیب نخواهیم دید و انقلاب اسلامی نیز در سایه ائمه اطهار (ع) حفظ می‌شود.

وی مردم را همچنان دوست‌دار و امیدوار به این کشور و انقلاب دانست و گفت: یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد، بهادادن به جوانان است که آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند؛ مشکل بی‌کاری شان را باید حل کرد و در مجموع باید برای بیکاری و معیشت مردم کاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی کشور حداکثر استفاده را باید کرد، عنوان کرد: وضع جمهوری اسلامی ایران با وجود این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها خیلی بهتر از حال باید باشد و ما امیدواریم دولت سیزدهم با تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، همراه با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه مسائل را حل کند و در این صورت اگر تمام دنیا نیز ما را تحریم کنند، نمی‌توانند مقابل ملت غیور ما ایستادگی کنند.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر روسیه، اوکراین، آمریکا و ناتو تصریح کرد: از نظر تاریخی ریشه این اتفاقات زمانی است که شوروی سابق فروریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد عدم ورود ناتو به این منطقه بود؛ و چون ناتو و آمریکا و انگلیس که عضو ناتو هستند، بر سر پیمان خود نماندند و علیه روسیه شاخ و شانه کشیدند و آهسته آهسته رئیس جمهور اکراین را نیز در دامن غرب گرفتند.

وی ادامه داد: افزوده شدن پله‌کانی کشورهای بلوک شرق به ناتو باعث شد که روسیه اعلام کرد عقب‌نشینی کنند و از منطقه بیرون بروند اما آنها حاضر به عقب‌نشینی نشدند و توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو که میخواهند روسیه را محاصره کنند، ریشه این جریانات است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ ارمغان خوبی برای بشریت نیست، خاطرنشان کرد: موضع اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که ما دنبال جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم خون یک بی‌گناه ریخته شود. ما جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccx1qss2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما