شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 103025

درب‌های حرم حضرت معصومه(س) مرمت می‌شود

قم نيوز : معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: با توجه به اهمیت نگهداری درب‌های چوبی و حفظ منظر و زیبائی درب‌ها و فضای حرم مطهر رنگ کاری درب‌های حرم مطهر در طول سال در دستور کار مهندسان آستان مقدس است و در حال حاضر مرمت و رنگ‌کاری درب‌های چوبی صحن امام رضا(ع) در حال انجام است.
درب‌های حرم حضرت معصومه(س) مرمت می‌شود
درب‌های حرم حضرت معصومه(س) مرمت می‌شود
به گزارش قم نیوز هادی محمود نژاد اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهندسان در مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نگهداری و مرمت وسایل، ملزومات و متعلقات ابنیه حرم مطهر از جمله درب‌های حرم است که در این راستا مدتی است مرمت و رنگ کاری تخصصی درب‌های چوبی حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر درب‌های چوبی حرم مطهر در معرض تابش آفتاب و رطوبت محیط اطراف آن قرار دارد در طول زمان نیازمند تعمیرات و همچنین رنگ کاری مجدد است.

مدیر فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: در این راستا با توجه به اهمیت نگهداری درب‌های چوبی و حفظ منظر و زیبائی درب‌ها و فضای حرم مطهر رنگ کاری درب‌های حرم مطهر در طول سال در دستور کار مهندسان آستان مقدس است و در حال حاضر مرمت و رنگ کاری درب‌های چوبی صحن امام رضا علیه السلام در حال انجام است.



وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸ باب از درب‌های قدیمی صحن امام رضا علیه السلام که فاقد همخوانی با بقیه درب‌ها بوده با طرح و نقش گره‌دار و استفاده از شیشه رنگی به صورت فاخر طراحی و نصب شده است.

محمودنژاد افزود: برای مرمت درب‌های چوبی در صورتی که ایرادات ایجاد شده در درب‌ها زیاد و نیاز به کار اساسی داشته باشد، درب‌ها به کارگاه تخصصی نجاری ارسال شده و پس از مرمت به صورت حرفه ای رنگ کاری انجام می شود.

معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ابراز کرد: اگر درب‌های حرم نیاز به تعمیرات جزئی داشته باشد در کارگاه رنگ کاری درب‌های چوبی، ابتدا با روش های مختلف رنگ موجود درب‌ها لایه برداری شده و پس از تعمیرات و پر کردن درزهای ایجاد شده با چسب چوب و خاک اره اصلاح شده و پس از چندین بار سنباده زنی آماده رنگ کاری و با رنگ هایی از جنس پلی اورتان رنگ آمیزی می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirpazwt1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما