دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 103061
منبع : قم نیوز

برنامه همکاری ۵ ساله بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تدوین شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید برنامه مشترک پنج ساله بین حوزه‌های علمیه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت جامع و عمل‌گرا تدوین شود تا شاهد ثمرات آن در سال‌های آینده باشیم.
برنامه همکاری ۵ ساله بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تدوین شود
برنامه همکاری ۵ ساله بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تدوین شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به لزوم ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت، افزود: در حوزه‌های علمیه رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های مهارتی مختلفی طراحی شده‌است که می‌تواند به این امر مهم کمک کند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های خوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماه‌های اخیر، بیان کرد: در زمینه طب سنتی باید به حرف‌هایی که زده می‌شود توجه علمی گردد؛ البته هر حرفی قابل توجه نمی‌باشد؛ حرف‌هایی که دارای روش علمی هستند باید مورد بررسی قرار گیرند؛ ملاک ما در این مسائل نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

وی با بیان این‌که امسال طرح کلانی با عنوان پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز نظام را آغاز کرده‌ایم، اضافه کرد: تاکنون ۱۰۰ طرح کلان مطالعاتی در این مورد به تصویب رسیده و در حال اجرا می‌باشد؛ اگر پیشنهادهایی از سوی وزارت بهداشت هم باشد قابل پیگیری‌های مطالعاتی خواهند بود.

اعرافی با ابراز خرسندی از عملکرد وزارت بهداشت در چند ماه اخیر به‌ویژه در مقابله با ویروس منحوس کرونا، ابراز امیدواری کرد: بعد از دو سال و با فروکش کردن موج شیوع بیماری کرونا به‌تدریج کشور ما به سمت فضایی آرام‌تر و با تنش‌های کمتر در حوزه سلامت پیش رود.

وی با بیان این‌که از قم در همه ابعاد علمی و فرهنگی انتظار سرآمدی می‌رود، گفت: تا آنجا که من مطلع هستم تیم باانگیزه و متخصصی در دانشگاه علوم پزشکی قم، روی کار آمده‌اند؛ امیدواریم این گروه با برنامه‌ای مدون، دقیق و باروحیه عملیاتی و تیمی پیش بروند.

وی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را لازم دانست و گفت: باید به مردم هم در اطلاع‌رسانی توجه ویژه شود و هم در مشارکت دادن آنان در امور اجتماعی مختلف اهتمام به عمل آید.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید مرز علم و دانش در زمینه‌های مختلف خاصه بهداشت و سلامت شکسته شود و در ارتقای این علوم در دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش جدی صورت گیرد.

تاکید بر پیشگیری و بهداشت در آموزش «سلامت معنوی»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: مباحث مختلفی از قبیل سیاست‌های جمعیتی، سلامت معنوی و برنامه‌های مقابله با کرونا را در دانشگاه علوم پزشکی قم در دست اجرا داریم.

مهدی مصری افزود: در زمینه تدریس «سلامت معنوی» تاکید بر عرصه پیشگیری و بهداشت است و بر گسترش این امر نیز توجه ویژه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به معیشت کارکنان حوزه سلامت یکی از مسائل مهمی است که باید در سطح کلان مورد بررسی و پیگیری دولت قرار گیرد.

تدوین برنامه استراتژیک سه‌ساله دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بنا داریم یک برنامه استراتژیک سه‌ساله برای دانشگاه تدوین کنیم، بنابراین از معاونان دانشگاه انتظار است ضمن احصای مسائل، برنامه‌ها و فرآیندهای خود را تبیین نمایند.

مهدی مصری در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همه مسوولان دانشگاه موظف هستند که انتظارات گروه‌های مختلف دانشگاه را شنیده و با همدلی و تعامل نسبت به رفع چالش‌ها در درون دانشگاه اقدام شود.

وی گفت: سیاست یعنی شناسایی و فریب دشمنان مردم و در حوزه سلامت باید با هر کسی و چیزی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد بر اساس شرع مقدس، مصالح مردم و قوانین برای رفع آن، برنامه‌ریزی کنیم.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciqpazzt1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما