قم نيوز : امام جمعه قم گفت: فضلا در هر مسئولیتی، نباید درس و تحصیل را تعطیل کنند زیرا تحصیل علم برکاتی دارد که در انجام مأموریت یک روحانی مؤثر است و بنده با همه اشتغالات به توصیه رهبری درس را کنار نگذاشته‌ام و با حضور برخی فضلا مباحث فقهی را دنبال می‌کنم.
فضلا در هر مسئولیتی نباید تحصیل علم را رها کنند/به توصیه رهبری درس را کنار نگذاشته‌ام
فضلا در هر مسئولیتی نباید تحصیل علم را رها کنند/به توصیه رهبری درس را کنار نگذاشته‌ام
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم عمامه گذاری که در روز عید سعید مبعث در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: انسان دو جنبه دارد که یک جنبه شخصی و دیگری جنبه شخصیتی است و هر کدام از این دو جنبه دارای مسئولیت‌هایی است که باید به آن عمل شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم وقتی از پیامبر(ص) در ارتباط با امور اجتماعی یاد می کند با عنوان رسول الله یاد می کند که عنوان شخصیتی ایشان است برای مثال در سوره مبارکه جمعه وقتی از بعثت پیامبر (ص) سخن می گوید از واژه رسول استفاده شده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) وقتی برای مأموریتی ارسال می شوند خداوند از ایشان گزارش می خواهد، افزود: در آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان آمده است که پیامبر(ص) گزارش می دهند که تو من را فرستادی و من قرآن را به آنها تعلیم دادم ولی این قوم قرآن را مهجور کردند.

وی با بیان اینکه ما نیز جنبه های شخصی و شخصیتی داریم، گفت: جنبه های شخصی زندگی ما مربوط به امور شخصی زندگی است ولی برخی کارها به جنبه روحانیت و لباس روحانیت مربوط می شود و باید شخصیت روحانیت را حفظ کنیم و به عنوان روحانی انجام وظیفه کنیم.

سعیدی با بیان اینکه لباس روحانیت ملزوماتی دارد، گفت: پوشیدن این لباس یک مأموریت را با خود به همراه دارد که یکی از آنها تحصیل علم است که نباید در هر شرایطی ترک شود.

وی با بیان اینکه خود بنده هم با همه اشتغالات به توصیه مقام معظم رهبری درس را کنار نگذاشته‌ام و با حضور برخی از فضلا مباحث فقهی را دنبال می‌کنم، گفت: فضلا در هر مسئولیتی که قرار می‌گیرند نباید درس و تحصیل علم را تعطیل کنند زیرا تحصیل علم برکاتی دارد که در انجام مأموریت یک روحانی مؤثر است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbwfb85rhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما