چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 103103

«حواس‌پرتی» مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات رانندگی در قم

قم نيوز : رئیس پلیس راهور استان قم توجه نداشتن به جلو و حواس پرتی را از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات رانندگی در استان دانست.
«حواس‌پرتی» مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات رانندگی در قم
«حواس‌پرتی» مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات رانندگی در قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا صدفی اظهار کرد: در تحلیل های صورت گرفته از وضعیت تصادفات رانندگی در سطح استان، مشخص شد یکی از مهمترین علل تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و حواس پرتی رانندگان است که متاسفانه حوادث ناگواری را رقم می زنند.

وی علت اصلی عدم توجه به جلو و حواس پرتی  توسط راننگان را  ناشی از چند علت دانست و افزود: مهمترین عامل آن مربوط به استفاده از تلفن همراه حین رانندگی بوده که بسیار خطرناک و نقش مخربی در پرت کردن حواس راننده ایجاد می کند.

صدفی ادامه داد:  استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، عکس العمل راننده را به حداقل ممکن می رساند، در تحلیل تصادفات این گونه مشخص است که رانندگان بایستی تا مدت  2 ثانبه بهترین تصمیم را در مقابل خطرات احتمالی گرفته و عکس العمل مناسب نشان بدهد و این تلفن همراه باعث می شود که زمان تصمیم گیری راننده در مقابل خطر بالاتر برود.

رئیس پلیس راهور استان توصیه کرد: از رانندگان عزیز تقاضا داریم که از تلفن همراه در هنگام رانندگی استفاده نکنند، چنانچه تماس ضروری داشتند در یک جای مطمئن توقف و پاسخگوی تلفن باشند.

صدفی بیان داشت: بعضی مواقع نیز ما شاهد هستیم ، رانندگان هنگام رانندگی پیامک هم ارسال می کنند، این کار علاوه بر اینکه حواس راننده را پرت می کند، جلوی دید راننده را هم می گیرد و در این حالت تقریباً عکس العمل راننده به صفر می رسد، پس بنابراین رانندگان بایستی همیشه در حین رانندگی تمرکزشان به مقابل خود بوده تا هنگام خطر عکس العمل به موقعی نشان دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxmdymw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما