شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 103163
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم:

سرانه فضای سبز قم افزایش یافت/ادامه بلاتکلیفی باغ سالاریه

قم نيوز : مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در طول چهارسال گذشته ۹میلیون متر مربع فضای سبز به مجموعه قم اضافه شده که این میزان متوازن و متعادل در مناطق قم توزیع نشده است.
سرانه فضای سبز قم افزایش یافت/ادامه بلاتکلیفی باغ سالاریه
سرانه فضای سبز قم افزایش یافت/ادامه بلاتکلیفی باغ سالاریه
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم، با اشاره به مصرف ۱۷ درصدی از آب شرب شهری در آبیاری فضای سبز اظهار داشت: ما تلاش کرده ایم تا حدامکان از پساب در آبیاری فضای سبز و پارک‌ها استفاده کنیم و در شهر قم فقط ۱۷ درصد آبیاری‌ها از آب شرب استفاده می‌شود که باید این میزان به ۴، ۵ درصد برسد.

وی بیان داشت: مساحت فضای سبز قم بیش از ۲۶ میلیون متر مربع است و سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند ۲۰ و نیم متر مربع می‌باشد که این میزان در سال ۹۴، به ازای هر شهروند ۱۳ و ۸ دهم مترمربع بوده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به نامتوازن بودن توزیع فضای سبز در قم عنوان کرد: در بحث توسعه فضای سبز، نزدیک به ۹میلیون متر مربع داشتیم که این میزان متوازن و متعادل در شهر نیست و دلیل آن به نسبت کاربری‌ها و طرح تفصیلی بازمی گردد. قصد داریم قدری این سرانه را اصلاح کنیم.

احداث ۱۱۰ پارک شهری در قم

وی افزود: طی چهار سال اخیر تاکنون ۱۱۰ پارک شهری در قم احداث کردیم و در برخی مناطق همچون پردیسان، منطقه ۴ و بخشی از منطقه یک از سرانه فضای سبز استاندارد بالاتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار هستند.

جوادیان با اشاره به تملکات باغات درحال خشکی تصریح کرد: درصدد خرید باغات شهرقائم، خیابان سمیه و گلزار بودیم که قیمت‌ها بسیار بالا بودند. برخی باغات به دلیل مایل نبودن مالکان برای نگهداری، از بین می‌روند.

وی ادامه داد: تنها راه حفظ باغات، معوض زمین به مالکان باغ می‌باشد تا باغ را خریداری کنیم و باغ گلزار به میزان ۶ هزار هکتار را تملک کردیم و باغ صادقی در خیابان جوادالائمه را نیز خریداری کردیم و بوستان بانوان در آن احداث می‌شود.

جوادیان بیان کرد: توسعه درختکاری در حاشیه معابر را اجرا می‌کنیم و در قالب طرح نهضت سبز معابر، تاکنون ۵۳۰ هزار متر، باغچه و فضای سبز در حاشیه معابر ایجاد کردیم.

اداره استاندارد مجوز نصب تاب بازی نمی‌دهد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پاسخ به علت نبود تاب در پارک‌ها افزود: درحال حاضر وسایل بازی در سطح شهر از نظر ساخت و نصب استاندارد هستند؛ در سال ۹۳ فقط ۱۵ مورد خسارت بیمه‌ای به دلیل نبود استاندارد تجهیزات پارک‌ها داشتیم که اداره استاندارد مجوز نصب تاب را به شهرداری نمی‌دهد و به رغم تلاش‌هایی که داشته ایم هنوز موفق نشدیم مجوز بگیریم.

وی ابراز داشت: از مجموعه فضای سبز پارک سالاریه و جامعه الزهرا فقط ۱۱ هکتار بوستان نرگس باقی مانده است و مجموعه مدیریت جدید جامعه الزهرا اعلام آمادگی برای احیای فضای سبز داشته و قرار است ما با دادن درخت رایگان، خودشان نگهداری و آبیاری کنند تا مجموعه حفظ و احیا شود.

وی افزود: درخصوص دانشگاه امام صادق (ع) و ساخت مجتمع آموزشی و فرهنگی در زمین پارک سالاریه، خودشان اصرار دارند که ساخت و ساز داشته باشند و ما هم مجوز نداده ایم؛ ما گفتیم معوض آن زمین می‌دهیم ولی خود مجموعه مدیریت امام صادق (ع) قبول نکردند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: ما با حکم قضائی قصد ورود به مجموعه امام صادق (ع) داشتیم که به دلایلی گفتند وارد نشوید و این مجموعه همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: ما درخصوص باغ سالاریه جلو رفتیم اما حمایت نشدیم و می دانم بعد از این برنامه دوباره تهدیدها علیه ما شروع می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: درخصوص بوستان نجمه دوسال دوندگی داشتیم تا این مجموعه در اختیار عموم مردم قرار گیرد و انتهای بوستان برای بانوان اختصاص دارد.

وی افزود: بوستان باغ موزه، خضر، زائر و بوستان پرندگان مجموعه‌های فعال در اختیار مردم اند.

وی درخصوص نور استاندارد در فضای سبز بیان داشت: اگر درختی جلوی نور را بگیرد اداره برق به ما نامه زده و بلافاصله اکیپ ما در آن محل حاضر شده و با هرس دقیق درخت از جلوی کاهش نور جلوگیری می‌کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb0fb8frhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما