يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 103176
منبع : قم نیوز

افزایش چشم‌گیر سرانه فضای سبز شهری در قم

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: سال ۱۳۹۳ به ازای هر شهروند قمی ۱۳.۵ متر مربع فضای سبز داشتیم اما در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۲۰.۵ متر مربع رسیده است و قم در حوزه فضای سبز از شهرهای برتر کشور است.
افزایش چشم‌گیر سرانه فضای سبز شهری در قم
افزایش چشم‌گیر سرانه فضای سبز شهری در قم
به گزارش قم نیوز مراسم بهره‌برداری از بلوار سردار شهید اسماعیل صادقی و بوستان ارکیده به همراه افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم صبح امروز با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و حسین اسلامی رئیس شورای شهر قم برگزار شد.

حسین اسلامی در این مراسم اظهار کرد: در ابتدای سخن با توجه به اینکه در روز درختکاری هستیم این روز را به مردم عزیز، منابع طبیعی و کارگران فضای سبز شهرداری قم تبریک عرض می‌کنم، این روزها آماری که از فضای سبز به دست ما می  رسد باعث خوشحالی ما است.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ به ازای هر شهروند قمی ۱۳.۵ متر مربع فضای سبز داشتیم اما در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۲۰.۵ متر مربع رسیده است و قم در حوزه فضای سبز از شهرهای برتر کشور است.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: درختکاری در کشور باید به عنوان یک فرهنگ شناخته شود و باید قدر این نعمت الهی را دانست مردم ما در تمام روزهای سال به فکر کاشت نهال باشند و باید از این منابع مراقبت کنند، نه اینکه یک روز در سال یک نهالی را بکارند اما در دیگر روزهای سال با پسماندهای خود محیط زیست را آلوده کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfemdyvw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما