دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 103202

شهید سلیمانی همیشه به فکر گره گشایی از مشکلات مردم بود

قم نيوز : رییس همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» گفت: آن شهید بزرگوار همیشه به فکر گره‌گشایی از مشکلات مردم در تمام زمینه‌ها بود و در این زمینه هیچ تفاوتی بین شیعیان، اهل سنت، ایزدی ها، حزب الله، حماس و غیره وجود نداشت.
شهید سلیمانی همیشه به فکر گره گشایی از مشکلات مردم بود
شهید سلیمانی همیشه به فکر گره گشایی از مشکلات مردم بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجف لکزایی امروز دوشنبه در اختتامیه همایش ملی«شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم با اشاره به ارتباط وی از دوران جنگ تحمیلی با شهید سلیمانی افزود:‌ آن چیزی که در اولویت سردار سلیمانی بود نجات مردم بود و همین نکته انگیزه و نشاط روحی عجیبی به این سردار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عطا کرده بود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ علوم سیاسی، اجتماعی، روانشناسی و فلسفه رایج به همراه علوم اسلامی جزءنگر و انسان غیر مهذب قدرت و ظرفیت درک و تحلیل مفاهیم آخرت گرایانه مانند شهادت، جهاد، ایثار و از خودگذشتگی را ندارند.

وی با بیان اینکه در صورت ارتباط عمیق قلبی و ایمانی انسان با خداوند متعال، هزینه‌های صدها تریلیون دلاری دشمنان راه به جایی نمی‌برد، افزود: ویروس ترس به جان افرادی که به مرتبه بالای توحید رسیده اند وارد نمی‌شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: علوم انسانی رایج در تحلیل عمق شخصیت افرادی نظیری شهید سلیمانی با شیوه و سیاق کنونی عاجز است مگر اینکه رویکرد خود از دنیاگرایی را به آخرت گرایی تغییر دهد.

وی با بیان اینکه برای تحلیل درست مفاهیم آخرت گرایانه باید معرفت و انگیزه خود را درست کنیم،افزود: علوم انسانی رایج با رویکرد دنیاگرایی و مادی گرایانه، اصولا از تحلیل و درک پدیده‌هایی مانند شهادت که با رویکرد آخرت گرایی اتفاق می افتد ناتوان است.

لکزایی خاطرنشان کرد: امنیت همه جانبه درسایه قرارگیری در زیر بیرق رسول الله(ص) و ولایت امکان پذیر می‌باشد و در دوران معاصر نیز تجربه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مصر نشان داد که تا چه اندازه اصل ولایتمداری در حفظ امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی مهم است.

 همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» روز گذشته در قم آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfxmdy0w6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما