سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 103221

از سازندگی شیمیدر قم تا الگوهای اخلاق در مسیر توسعه بسکتبال

قم نيوز : رشته المپیکی بسکتبال پس از سپری کردن اتفاقات ماه‌های اخیر در جریان رقابت‌های لیگ این رشته و حواشی پیرامون فدراسیون، حالا نیازمند همدلی و البته توجه به الگوهایی از جنس قدرشناسی است.
از سازندگی شیمیدر قم تا الگوهای اخلاق در مسیر توسعه بسکتبال
از سازندگی شیمیدر قم تا الگوهای اخلاق در مسیر توسعه بسکتبال
به گزارش قم نیوز در بیش از یک دهه حضور موثر شیمیدر در بسکتبال ایران بازیکنان زیادی از تیم‌های پایه این باشگاه رشد کرده و در رده‌ ملی و باشگاهی اکنون چهره‌های مطرحی در بسکتبال کشور محسوب می‌شوند، افرادی که هر زمان نام شیمیدر بر زبان می‌آید یا حتی در جریان یک رقابت مقابل شیمیدر قرار می‌گیرند، از یادشان نمی‌رود که بسکتبال را از کجا آغاز کرده و پیشرفت‌شان را مرهون چه مجموعه‌ای یا چه کسانی هستند.

این هفته در جریان دیدار حساس تیم‌های شیمیدر قم و نظم‌آوران سیرجان از دور دوم مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، یک اتفاق جالب در سالن آزادی رخ داد که می‌تواند از نظر فرهنگی و اخلاقی یک الگو در بسکتبال و حتی برای سایر رشته‌های ورزشی باشد و زبان به زبان نقل محافل شود.

ماجرا این است که احسان صمدی بازیکن تیم نظم‌‌آوران به عنوان بسکتبالیستی که از شیمیدر پرورش یافت، از این باشگاه به تیم ملی راه پیدا کرد و با تیم ملی جوانان روی سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد، در حضور کادر فنی و بازیکنان تیمش با در آغوش گرفتن امیرحسین صفرزاده قائم‌مقام باشگاه شیمیدر، رسم قدردانی از وی و تیم سابقش را به خوبی به جای آورد، صحنه‌ای که در سالن آزادی مورد توجه و پسند بسیاری از بسکتبالی‌ها قرار گرفت و مورد تحسین واقع شد.

جالب اینکه صفرزاده در اوج جوانی با توجه به هوش و استعداد بالای خود در زمینه داوری مورد توجه قرار گرفت و همواره موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود را مرهون پیشکسوت فقید این رشته یعنی زنده‌یاد حسن نوربخش می‌داند، از زمان حضور در باشگاه شیمیدر نگاه ویژه‌ای به جوانان مستعد این رشته دارد و بسیاری از بسکتبالیست‌های جوان کشور پیشرفت خود را وامدار وی هستند.

این اتفاق در دیدار شیمیدر و نظم‌آوران حتی بیشتر از هیجان و حساسیت‌های بازی دو تیم مورد توجه قرار گرفت و در شرایطی که بسکتبال ایران به واسطه اتفاقات پیرامون فدراسیون این رشته و تیم‌ ملی، در ماه‌های اخیر حواشی زیادی داشته، این اتفاق می‌تواند الگوی سایر فعالین این رشته برای ایجاد آرامش، وفاق و همدلی برای حضور موفق تیم ملی در ادامه بازی‌های انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی پیش‌رو باشد.

در این مسیر یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در رشد و توسعه سال‌های اخیر رشته المپیکی بسکتبال، بی‌شک شیمیدر قم است که در رخدادهای مهم این رشته نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی دارد، مجموعه‌ اقتصادی و صنعتی موفق که همین امسال در جریان رقابت‌های فصل 1401 – 1400 لیگ‌های بسکتبال ایران چهار تیم طراز اول در هر دو بخش مردان و بانوان دارد.

شیمیدر تنها باشگاه بسکتبال ایران است که امسال با دو تیم مردان و بانوان در لیگ برتر، تیم‌ آقایان در دسته اول و تیم زنان در لیگ دسته دوم فصل جاری بسکتبال باشگاه‌های کشور، از نگاه کارشناسان و خبره‌های این رشته بار دیگر بر اثرگذاری مثبت خود در پیشرفت و توسعه بسکتبال ایران مهر تایید زد.

در حالی که شیمیدر توسط یکی از خیّرین ورزش‌یار و چهره‌های موفق اقتصاد کشور یعنی هنریک درغوکاسیان مدیریت می‌شود، در بدنه این باشگاه موفق حضور امیرحسین صفرزاده چهره تحصیل کرده و داور جوان و بین‌المللی این رشته اداره امور را در دست گرفته است.

همچنین در کادر تیم‌های لیگ برتری مردان و بانوان این تیم حضور سرمربیان تیم‌های ملی نظیر مهران شاهین‌طبع و شایسته متشرّعی، کادری مجرّب قرار دارد که منجر شده تا شیمیدر در بیش از یک دهه اخیر یک باشگاه مطمئن برای سرمایه‌های بسکتبال ایران و یک باشگاه بازیکن‌ساز و استعدادپرور در این رشته المپیکی لقب بگیرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgxw9qqak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما