قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد(ع)معارف دینی درزمینهٔ توحید، اخلاق، معاد و دیگر اصول اعتقادی و اخلاقی و جایگاه اهل‌بیت(ع) را به زبان دعا ترویج داد و مردمی که متوجه فرهنگ عاشورا شدند از نظر فرهنگی و اعتقادی رشد پیدا کردند.
عضو جامعه مدرسین: امام زین‌العابدین(ع) معارف دینی و اصول اعتقادی را در قالب ادعیه ترویج داد
عضو جامعه مدرسین: امام زین‌العابدین(ع) معارف دینی و اصول اعتقادی را در قالب ادعیه ترویج داد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسن نظری شاهرودی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام سجاد(ع) اظهار داشت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) سبب شد مردم متوجه جایگاه بی‌نظیر اهل‌بیت(ع) شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: نهضت عاشورا سبب شد حماسه‌ای در توجهات مردم نسبت به معصومین(ع) شکل بگیرد و نگاه آن‌ها تغییر کرد و ارتباط خوبی با اهل‌بیت(ع) ایجاد کردند، مظلومیت سیدالشهدا(ع) در همه شهرهای مسلمان‌نشین آن زمان تأثیر خود را داشت و سبب شد نسبت به معصومین(ع) توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: دوران امامت امام سجاد(ع) طولانی و اختناق شدیدی وجود داشت، این موضوع سبب شد امام زین‌العابدین(ع) سخنرانی به‌صورت آشکار نداشته باشد و از زبان دعا به‌عنوان ابزاری برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) درزمینهٔ ترویج معارف دینی عنوان کرد: چهارمین اختر تابناک امامت معارف دینی درزمینهٔ توحید، اخلاق، معاد و دیگر اصول اعتقادی و اخلاقی و جایگاه اهل‌بیت(ع) را به زبان دعا ترویج داد و مردمی که متوجه فرهنگ عاشورا شدند ازنظر فرهنگی و اعتقادی رشد پیدا کردند.

آیت‌الله نظیری شاهرودی تصریح کرد: امام سجاد(ع) ارتباط خوبی با جامعه آن دوران برقرار و معارف الهی را در قالب دعا ترویج و مردم را ازنظر فکری و اعتقادی تقویت کرد، این موضوع سبب شد اختناق کاهش پیدا کرد و فضا باز شد و چندین هزار نفر در مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم اهل‌بیت(ع) را فراگرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر عاشورا شکل نمی‌گرفت حال احساسی و عاطفی مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) شکل نمی‌گرفت و این توجه به عاشورا سبب شد که امام زین‌العابدین(ع) زمینه را فراهم و سبب رشد اعتقادات و فکری و فرهنگی مردم شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjttevtuqey8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما