چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 103242
منبع : قم نیوز

۷ هزار کودک در قم واکسن کرونا دریافت کردند

قم نيوز : مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: از آغاز شروع طرح واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال در ۲۳ بهمن تاکنون، هفت هزار کودک در استان قم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
۷ هزار کودک در قم واکسن کرونا دریافت کردند
۷ هزار کودک در قم واکسن کرونا دریافت کردند
به گزارش قم نیوز بهاره زارع مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: ضرورت واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال به اندازه افراد بزرگسال است و نیاز است همه کودکان بین این سن دو دوز واکسن را کامل دریافت کنند.

 مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به این‌که در این سنین احتمال ضعف سیستم ایمنی و از سوی دیگر اهمیت رشد کودک مطرح است، انجام کامل واکسن از ضرورت بالایی برخوردار است.

زارع با بیان این‌که ۱۶۷ هزار و ۶۴۹ کودک پنج تا ۱۱ سال در استان قم وجود دارد، گفت: اطلاع‌رسانی لازم به خانواده‌ها انجام شده و واکسیناسیون کودکان سنین پنج تا ۱۱ سال در حال انجام است.

 مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت:برای ترغیب خانواده‌ها و کودکان به انجام واکسیناسیون، با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ویژه واکسیناسیون کودکان در بوستان مهدی در حال راه‌اندازی است و امیدواریم از روز شنبه ۲۱ اسفندماه افتتاح شود.

وی گفت: این مرکز فضایی بسیار مناسب، مفرح و شاد برای کودکان ایجاد می‌کند تا کودکان با حضور در این مرکز از بسته‌های فرهنگی و هنری استفاده کنند و نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

زارع از خانواده‌ها درخواست کرد: برای سلامت کودکانشان به این مرکز مراجعه کنند تا شاهد ارتقاء ایمنی جامعه باشیم.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم با بیان این‌که راهنمایی‌های لازم در این مرکز به خانواده‌ها و کودکان ارائه خواهد شد، گفت: کودکان باید دو دوز واکسن را دریافت کنند و در حال حاضر واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تایید شده است.

او گفت: این واکسن‌ها نیز همانند بقیه واکسن‌ها عوارض جانبی از جمله تب، درد محل تزریق و کوفتگی بدن دارد که با استراحت و نوشیدن مایعات کافی رفع می‌شود.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjxtev8uqey8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما