چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 103384

بانوان ملی پوش هندبالیست با مربی قمی تاریخ سازی کردند

قم نيوز : تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران با کسب سه پیروزی و یک شکست، در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت و به رقابت‌های قهرمانی جهان در اسلوونی صعود کرد که هدایت این تیم را زهرا احمدی نیا مربی قمی برعهده داشت.
بانوان ملی پوش هندبالیست با مربی قمی تاریخ سازی کردند
بانوان ملی پوش هندبالیست با مربی قمی تاریخ سازی کردند
به گزارش قم نیوز تیم ملی هندبال بانوان ایران در رده سنی جوانان با ۳ برد مقابل تیم‌های ملی جوانان هندوستان، تایلند و ازبکستان و یک شکست برابر تیم ملی قزاقستان، با کسب ۶ امتیاز، مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا را از آن خود کرد.

تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران در جدول پایانی این مسابقات که با میزبانی شهر آلماتی در قزاقستان برگزار شد، پس از تیم ملی هندوستان در جایگاه دوم ایستاد و با این رده، جواز حضور در مسابقات ۲۰۲۲ جهان در اسلوونی را نیز به دست آورد.

این اولین صعود تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران به رقابت‌های جهانی در تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود، مهسا معتمدی، زهرا احمدی نیا، آزاده گیلانی، ندا اسدی و غلامعلی اکبرآبادی نیز به‌ عنوان اعضای کادر تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

این مسابقات به عنوان تورنمنت مقدماتی مسابقات قهرمانی هندبال جهانی بانوان در سال ۲۰۲۲ است و دو تیم برتر این مسابقات مستقیماً به مسابقاتی که در اسلوونی برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد، پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی در ازبکستان برگزار شود، اما در دسامبر ۲۰۲۱، AHF تصمیم گرفت مسابقات را به قزاقستان منتقل کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7w9qtak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما