کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایش گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات در موزه فاطمی

قم نیوز , 28 اسفند 1400 ساعت 9:36

رئیس اداره موزه فاطمی گفت:گنجواره آثار متبرک عتبات شامل ۲۰ اثر متبرک اهدایی خادم افتخاری حرم بانوی کرامت و عتبات عالیات عراق به موزه فاطمی است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی گفت: در گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات  در تالار عترت موزه ۲۵ اثر تاریخی، هنری و متبرک از عتبات عالیات به نمایش گذاشته شده که این آثار متعلق به عتبه علوی، عتبه حسینی، عتبه عباسیه، حرمین کاظمین و حرمین عسکرییین علیهم السلام است.

به گفته او۲۰ اثر متبرک از این تعداد اهدایی سیدجابر مقدم نژاد خادم افتخاری حرم مطهر فاطمی و عتبات عالیات عراق است که ظرف چند سال گذشته و نیز امسال در روز تولد حضرت ابوالفضل العباس (ع) اهدا شده و مابقی از گنجینه متبرکات موزه فاطمی اثرگزینی شده است.

رئیس اداره موزه فاطمی می گوید: قدمت عمده اشیاء و آثار تاریخی گنجواره آثار اماکن متبرکه متعلق به دوره‌های صفوی و قاجاری است و دیرینگی برخی از این آثار ارزشمند به دوره ایلخانی برمی گردد و البته برخی نیز مربوط به دوره معاصر است.

او گفت: آثار چوبی مربوط به ضریح‌های امامان معصوم (ع)، خشت‌های متبرک، کاشی‌های قدیمی و متبرک، برخی آثار متبرک سنگی مزین به نام مبارک ائمه اطهار (ع)، پرچم‌های برافراشته و متبرک عتبات عالیات و همچنین چند اثر هنری مرتبط با ائمه بقیع (ع) و امام زمان (عج) بخشی از آثار نمایش یافته در این مجموعه است که حس و حال معنوی خاصی به موزه فاطمی بخشیده است.

مشکاتی گفت: این گنجواره در طبقه اول موزه، ابتدای گنجینه وقف و واقفانِ تالار عترت ایجاد شده که با مشاهده این آثار متبرک، یک انس و عرض ارادتی نسبت به ساحت ائمه معصومین (ع) در انسان به وجود می‌آید که امیدواریم بازدیدکنندگان ایرانی و غیرایرانی از معنویت ویژه این مجموعه نفیس بهره ببرند.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت:موزه آستان مقدس فاطمی در میدان آستانه، جنب درب یک حرم مطهر بانوی کرامت در ایام نوروز ۱۴۰۱ با افزایش دو ساعته بازدید از ۸ به ۱۰ ساعت در روز، پذیرای بازدید کنندگان است.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 103428

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103428/نمایش-گنجواره-آثار-متبرک-عتبات-عالیات-موزه-فاطمی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir