شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 103428
منبع : قم نیوز

نمایش گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات در موزه فاطمی

قم نيوز : رئیس اداره موزه فاطمی گفت:گنجواره آثار متبرک عتبات شامل ۲۰ اثر متبرک اهدایی خادم افتخاری حرم بانوی کرامت و عتبات عالیات عراق به موزه فاطمی است.
نمایش گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات در موزه فاطمی
نمایش گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات در موزه فاطمی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی گفت: در گنجواره آثار متبرک عتبات عالیات  در تالار عترت موزه ۲۵ اثر تاریخی، هنری و متبرک از عتبات عالیات به نمایش گذاشته شده که این آثار متعلق به عتبه علوی، عتبه حسینی، عتبه عباسیه، حرمین کاظمین و حرمین عسکرییین علیهم السلام است.

به گفته او۲۰ اثر متبرک از این تعداد اهدایی سیدجابر مقدم نژاد خادم افتخاری حرم مطهر فاطمی و عتبات عالیات عراق است که ظرف چند سال گذشته و نیز امسال در روز تولد حضرت ابوالفضل العباس (ع) اهدا شده و مابقی از گنجینه متبرکات موزه فاطمی اثرگزینی شده است.

رئیس اداره موزه فاطمی می گوید: قدمت عمده اشیاء و آثار تاریخی گنجواره آثار اماکن متبرکه متعلق به دوره‌های صفوی و قاجاری است و دیرینگی برخی از این آثار ارزشمند به دوره ایلخانی برمی گردد و البته برخی نیز مربوط به دوره معاصر است.

او گفت: آثار چوبی مربوط به ضریح‌های امامان معصوم (ع)، خشت‌های متبرک، کاشی‌های قدیمی و متبرک، برخی آثار متبرک سنگی مزین به نام مبارک ائمه اطهار (ع)، پرچم‌های برافراشته و متبرک عتبات عالیات و همچنین چند اثر هنری مرتبط با ائمه بقیع (ع) و امام زمان (عج) بخشی از آثار نمایش یافته در این مجموعه است که حس و حال معنوی خاصی به موزه فاطمی بخشیده است.

مشکاتی گفت: این گنجواره در طبقه اول موزه، ابتدای گنجینه وقف و واقفانِ تالار عترت ایجاد شده که با مشاهده این آثار متبرک، یک انس و عرض ارادتی نسبت به ساحت ائمه معصومین (ع) در انسان به وجود می‌آید که امیدواریم بازدیدکنندگان ایرانی و غیرایرانی از معنویت ویژه این مجموعه نفیس بهره ببرند.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت:موزه آستان مقدس فاطمی در میدان آستانه، جنب درب یک حرم مطهر بانوی کرامت در ایام نوروز ۱۴۰۱ با افزایش دو ساعته بازدید از ۸ به ۱۰ ساعت در روز، پذیرای بازدید کنندگان است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf0mdycw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما