دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : 103465

شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ۷۰ ساله در قم

قم نيوز : جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای به روش جابجایی کارت عابر بانک در این استان خبر داد.
شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ۷۰ ساله در قم
شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ۷۰ ساله در قم
به گزارش قم نیوز سرهنگ جعفر عباسعلی پور در تشریح این کلاهبرداری اظهار داشت: با وصول شکایات متعدد شهروندان از فرد ناشناسی که با روش جابجایی کارت عابر بانک از آنها کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، در زمان مراجعه‌ی مالباختگان به مراکز خرید، هایپر مارکت ها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها، متهم ناشناس در کنار مالباختگان حاضر شده و خودش را به عنوان فروشنده معرفی و یا به علت عدم آشنایی افراد به نحوه انتقال وجوه در جلوی دستگاه خودپرداز بانک‌ها و یا تسویه حساب در بیمارستان‌ها، پس از گرفتن کارت عابر بانک و کشیدن در دستگاه پوز و تسویه حساب، در یک اقدام ماهرانه با جا به جایی کارت بانکی آنها و دریافت رمز، با شگردهای متقلبانه، حساب قربانیان را خالی می کرده است.

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: با تلاش بی وقفه فنی و اطلاعاتی کارآگاهان، تصویر متهم استخراج و هویت وی تعیین و مشخص شد وی فردی ۷۰ ساله و اهل و ساکن یکی از شهرهای جنوب غربی کشور و دارای ۱۶ فقره سوابق متعدد کیفری با موضوعات سرقت، کف زنی، جیب بری، جعل عنوان، خیانت در امانت و کلاهبرداری است.

وی تصریح کرد: متهم موصوف توسط پلیس آگاهی کرمانشاه جلب و با اخذ نیابت قضائی به پلیس آگاهی قم دلالت و در تحقیقات تکمیلی صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ عباسعلی پور خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از مالباختگان در استان‌های اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، خرم آباد، همدان و خوزستان شناسایی شدند و از کسانی که به این روش و شیوه‌های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌خواهیم برای اعلام شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان قم مراجعه کنند.

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد، در حین خرید و پرداخت وجه، کارت عابر بانک را خودشان در دستگاه پوز کشیده و رمز را وارد و از دادن کارت بانکی و رمز به فروشنده و افراد دیگر خودداری کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3w9qnak9zt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما