قم نيوز : امام جمعه قم گفت: با آتش سوزی رذیلانه، آتش عشق ملت به امام راحل در دل مردم کم نخواهد شد و ملت بزرگ قم و ایران در برابر این حرکت زشت و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی خواهند کرد.
آتش سوزی رذیلانه عشق مردم به امام راحل را کم نخواهد کرد
آتش سوزی رذیلانه عشق مردم به امام راحل را کم نخواهد کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ماه دارای فضیلت‌های بسیاری است که مؤمنان باید از این فرصت بی بدیل در راستای عبودیت بهره ببرند و برای انجام اعمال صالح ثواب چندین برابری برای آنها در نظر گرفته شده است و هر کسی یک آیه از قرآن کریم را در این ماه قرائت کند گویی همه قرآن را خوانده است و خواب انسان در این ماه حسنه دارد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: مکتب رمضان باید در قم، ایران و امت اسلام احیا شود و فساد و تباهی را از میان بردارد و جامعه را به سمت پروردگار هدایت کند.

برترین اعمال در ماه رمضان پرهیز از گناهان است

امام جمعه قم گفت: پیامبر اسلام فرمود برترین اعمال در ماه مبارک رمضان این است که انسان بر اعمال خود محاسبه داشته باشد و از انجام گناه پرهیز کند که همه درهای با برکت رمضان با این دستور پیامبر اسلام باز می‌شود و باید از خداوند بخواهیم که برای گرفتن روزه این ماه و قرائت قرآن کریم ما را یاری دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلام ایران اظهار داشت: ایران بعد از قرن‌ها وابستگی با آرای خود معادلات جهان و منطقه را تغییر داد و تمامی ورق‌های شیطانی کنار رفت و حکومت اسلامی برپا شد و نیمه دوم قرن چهاردهم با مجاهدت شهدا و انوار جمهوری اسلامی همراه بود.

وی ابراز داشت: کسانی که به ایران فرمان می‌دادند؛ در برابر اراده بزرگ ملت ایران عقب نشستند و پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در این مدت نصیب کشور شده است و جهاد تبیین می‌گوید نباید این دستاوردهای بزرگ به خاطر دشمنی‌ها نادیده گرفته شود که اگر این حجم از دشمنی‌ها در هر کجای دنیا بود ملت‌ها را از پای در آورد.

دشمنان در جنگ هشت ساله با همراهی قدرت‌های دنیا راه به جایی نبردند

امام جمعه قم ادامه داد: دشمنان در جنگ هشت ساله با همراهی قدرت‌های دنیا راه به جایی نبردند که این مسئله موضوع کم اهمیتی نیست و از طرفی با انجام کودتاها و گروهک سازی در نقاط مختلف کشور و تلاش برای تجزیه کشور، تحریم‌های سنگین، انجام ترورهای متعدد و از سویی دیگر اختاپوس تبلیغ علیه ملت به کار گرفته شد تا حقایق ایران را تحریف کنند اما نتوانستند ملت ایران را از پای دربیاورد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ملت ایران با وجود تمامی این توطئه‌های روی پا خود ایستاده است افزود: گرچه ضعف‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و معیشت وجود دارد اما باید اذعان داشت ملت ایران تمامی سختی‌ها را تحمل کرده است و این توان برای اداره بهتر کشور وجود دارد و آرزوی تجزیه و نابودی کشور بر دل بدخواهان خواهد ماند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز داشت: با وجود شرایط و محدودیت‌های کرونایی در دو سال اخیر امروز در آستانه بازگشایی مدارس هستیم که در این دو سال معلمان و خانواده‌ها سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و امید است با بازگشایی مراکز آموزشی شاهد عقبگردهای علمی در بین دانش آموزان و دانشجویان نباشیم.

آتش سوزی رذیلانه، عشق ملت به امام را در دل مردم کم نخواهد کرد

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه بیگانگان و دشمنان ایران و عراق می‌خواهند این همبستگی بین این دو کشور را از بین ببرند ادامه داد: یمنی‌ها در برابر هجمه‌های ۸ ساله سعودی‌ها ایستاده‌اند و امیدواریم حرکت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متوقف شود و امت اسلام این عادی سازی روابط را نمی‌پذیرد و این کشورها باید به راه حق بازگردند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام شبانه و رذیلانه برخی سلطنت طلبان و منافقین در آتش زدن تصویر امام راحل در قم اظهار داشت: این اقدام در ادامه زنجیره رذیلانه از سوی سلطنت طلبان است و این کار پستی بود که عواطف مردم قم را برانگیخت و مسئولان امنیتی ریشه‌های این موضوع را می‌بایست مورد پیگیری قرار دهند و با خاطیان برخورد کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: قم قهرمان با یک مقاله ننگین علیه امام راحل، انقلاب اسلامی را پیش برد و دشمنان ملت بزرگ قم بدانند که با این اقدامات کاری از پیش نمی‌برند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: با آتش سوزی رذیلانه، آتش عشق ملت به امام در دل مردم کم نخواهد شد و مردم بزرگ قم در برابر این حرکت زشت و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی و با برپایی راهپیمایی این اقدام زشت را محکوم خواهند کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzs0f9yt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما