کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: سرانه مصرف آب شهری برای آبیاری فضاهای سبز در قم بالا است

خبرگزاری مهر , 21 فروردين 1401 ساعت 16:40

استاندار قم گفت: سرانه مصرف آب شرب شهری جهت آبیاری فضاهای سبز در قم بالا است که در این زمینه ضروری است تا روش فعلی تغییر یافته و از محل تصفیه پساب جهت آبیاری فضای سبز استفاده شود.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی عصر شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب استان قم که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به کمبود آب در استان اظهار داشت: صنایعی که به آب کمتری نیاز دارند می‌بایست در استان مستقر شوند که اسامی این صنایع می‌بایست احصا شده و مجوزهای جدید با توجه به این موضوع صادر شود.

وی عنوان کرد: سرانه مصرف آب شرب شهری جهت آبیاری فضاهای سبز سطح شهر، ادارات و دانشگاه‌ها در قم بالا است که در این زمینه ضروری است تا روش فعلی تغییر یافته و از محل تصفیه پساب جهت آبیاری فضای سبز استفاده شود.

شاهچراغی ادامه داد: مجموعه‌هایی که مصرب آب بالایی برای استفاده در آبیاری فضای سبز دارند باید احداث فاضلاب را در دستور کار قرار داده و از پساب برای این منظور استفاده کنند.

استاندار قم افزود: اصلاح شبکه آب و فاضلاب در استان قم نیز می‌بایست در سطح ملی و با کمک و پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از طریق وزارت نیرو دنبال شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 103754

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103754/استاندار-قم-سرانه-مصرف-آب-شهری-آبیاری-فضاهای-سبز-بالا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir