قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، گندم تولید شده توسط کشاورزان استان قم در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که هنوز در انبارهایشان موجود است به صورت تضمینی با قیمت سال ۱۴۰۱ خریداری می‌شود.
گندم موجود در انبار کشاورزان قمی خرید تضمینی می‌شود
گندم موجود در انبار کشاورزان قمی خرید تضمینی می‌شود
به گزارش قم نیوز سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: این طرح با هدف حمایت از کشاورزان و ذخیره‌سازی مطلوب گندم در استان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم و در محل سیلوی ملکی شهید نخعی انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ برای گندم معمولی هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان است، همچنین علاوه بر این قیمت، مبلغ یک‌هزار تومان نیز در هر کیلوگرم به عنوان جایزه تحویل گندم به نرخ خرید تضمینی اضافه می‌شود.

محمدی گفت: کشاورزانی که می‌خواهند گندم موجود در انبار‌های خود را در این طرح به فروش برسانند باید علاوه بر ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی ازسازمان جهاد کشاورزی قم معرفی‌نامه دریافت کنند و سپس گندم خود را به سیلوی استان تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: مدت زمان اجرای این طرح از تاریخ ۲۳ فروردین ماه جاری تا پانزدهم اردیبهشت ماه تعیین شده‌است و کشاورزان استان در این مدت می‌توانند گندم ذخیره شده خود را به سیلوی ملکی استان تحویل دهند.

محمدی گفت: همچنین نحوه خرید تضمینی گندم‌های تولید شده کشاورزان استان درسال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم نیز براساس دستورالعمل کشوری، به زودی و با توجه به زمان برداشت این محصول در استان به اطلاع کشاورزان عزیز خواهید رسید.

بیش از ۲ هزار غله کار در مناطق مختلف استان قم مشغول فعالیت و کشت محصولات راهبردی همچون گندم هستند؛ ۶هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان نیز زیر کشت گندم آبی و دیم است و در مجموع حدود ۲۵هزار تن گندم در قم برداشت شود که این میزان با وجود محدودیت‌های محیطی استان، رقم قابل‌توجهی است.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

تعداد ۸۸۸ نانوایی دریافت کننده آرد یارانه‌ای در استان قم نان مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند، همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbgfb85rhbgwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما