قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جمهوری اسلامی با اطاعت و همراهی مردم با رهبر معظم انقلاب به قله‌های پیشرت رسیده و دشمن اذغان می کند در تحریم ها علیه ایران شکست خورده ایم.
عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن به شکست در برابر ملت ایران اذغان دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن به شکست در برابر ملت ایران اذغان دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جز 12 قرآن کریم مورد توجه است موضوع همراهی با رهبر جامعه است، یکی از عوامل قدرتمندی امت اسلامی این است که مردم همراه و دوشادوش رهبر حرکت می کنند و از او فاصله نمی‌گیرند.

وی افزود: خداوند امت اسلامی را از تکیه بر ظالمان برحذر داشته است و می‌فرماید ای پیامبر استقامت داشته باش و کسانی که به همراهی تو افتخار کرده و به درگاه خدا توبه کردند و تسبیح گرفتند همراه تو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رمز اقتدار امت اسلامی این است که مردم همراه رهبر باشند و با دشمنان مقابله کرده و رهبر را تنها نگذارند، وجود رهبری در همه جوامع کوچک و بزرگ لازم است، امیرالمومنین(ع) در خطبه 40 نهج البلاغه اهمیت رهبر برای جامعه را به خوبی بیان کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خوارج می گفتند که ما قرآن را مورد توجه قرار داده و نیاز به رهبر نداریم که امام علی(ع) فرمود این ها می گویند ما امیر نمی خواهیم مگر می شود جامعه رهبر نداشته باشد بالاخره جامعه بدون رهبر نمی شود و اگر رهبر تضعیف شود شیرازه جامعه از یکدیگر می باشد.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه جامعه نیازمند رهبر است و جامعه بدون  رهبر انسجام خود را از دست می دهد، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) شرط رسیدن به سعادت اخروی را اطاعت از رهبر جامعه بیان کردند و فرمودند اگر از من اطاعت کنید شما را به بهشت رهنمون خواهم کرد.

وی گفت: همراهی با رهبر دینی دارای لوازمی است که ابتدا برائت و بیزاری از دشمنان و عدم وابستگی به دشمنان امت اسلام است، خداوند در سوره ممتحنه درباره همراهان حضرت ابراهیم با ما سخن می گوید و می فرماید ابراهیم و کسانی که کنارش بودند و کسانی که وی را همراه می کردند به دشمنان ابراهیم گفتند ما از شما بیزاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از مهم ترین ویژگی های افرادی که همراه رسول خدا هستند در مقابله با دشمنان شدت عمل دارند و نسبت به ضعفا روحیه محبت آمیز دارند، همراهان رهبر آسمانی باید اهل عبادت و فروتنی باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا با جان و مال تصریح کرد: رسول خدا و همراهان و کسانی که با او پیمان بسته بودند اهل جهاد هستند و این موضوع رمز موفقیت امت اسلامی است، در نقطه مقابل عدم همراهی و تبعیت با امام سبب شکست جامعه و امت اسلام می شود در جنگ صفین که امیرالمومنین(ع) تا دو قدمی پیروزی با معاویه رسیده بود به وسیله حیله دشمن سبب شد که برخی از همراهی با امام شانه خالی کنند  و سبب شد امیرالمومنین تنها بماند و تن به حکمیت بدهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceex8zzjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما