شنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 103977
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عبادات بدون ولایت پذیرفتنی نخواهد بود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عبادت بدون ولایت، پذیرفتنی نخواهد بود و در دل امتحانات سخت اگر کنار امام علی (ع) و امام زمان (عج) باشیم در این صورت مسیر را می‌توانیم به درستی تشخیص دهیم.
عبادات بدون ولایت پذیرفتنی نخواهد بود
عبادات بدون ولایت پذیرفتنی نخواهد بود
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: از دستورات شب قدر متوسل شدن به ائمه معصومین (ع) و شفیع قرار دادن آنها نزد خداوند است و در شب قدر می‌بایست توجه ویژه ای به امام زمان (عج) داشته باشیم و بر معرفت خود نسبت به آن حضرت بیفزاییم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در حدود ۴ سال و ۹ ماه در مسند حکومت بودند ابراز داشت: در این مدت بیش از دو ماه حضرت درگیر سه جنگ بزرگ از جمله صفین، نهروان و جمل و مابقی این مدت نیز در حال مقابله با انواع توطئه‌های معاویه بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این دوره معاویه انواع ناامنی‌ها و توطئه‌ها را در بلاد اسلامی ایجاد کرد که از این دوران به نام دوران غارت نام می‌برند.

آیت الله میرباقری افزود: این دوران آنقدر بر حضرت سخت گذشت که ایشان دعا می‌کردند که زودتر از این دنیا بروند و شرایط به گونه‌ای بود که در ۷۰ هزار منبر خطبا در ابتدای سخنرانی خود امیرالمومنین (ع) را لعن می‌کردند و اگر امام جمعه این کار را فراموش می‌کرد قضای آن را به جا می‌آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در خصوص اعراف روایت‌های زیادی بیان شده ادامه داد: برخی روایات می‌گوید که آنان پیامبران و معصومین و صالحان هستند و روایاتی دیگر نیز می‌گوید آنها کسانی هستند که اعمال خوب و بدشان مساوی است یا گنهکارانی هستند که اعمال نیکی نیز داشته‌اند.

وی گفت: امام آن کسانی که تحت سرپرستی شان هستند را به عنوان مومن و شیعیان خودشان می‌شناسند و ما هم امام مان را به عنوان ولی خودمان می‌شناسیم که ولایتش همان ولایت خداست و در حقیقت واسطه ولایت الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در صحنه قیامت منادی از باطن عرش خدا صدا می‌زند و چراغ محشر در حقیقت نور امام است و هر کسی به سمت اهل خود می‌رود چرا که این امر عادلانه است و در صحنه محشر همه انبیا پیروان خود را به رسول لله (ص) ارجاع می‌دهند.

آیت الله میرباقری بیان داشت: امروز دستگاه‌هایی برای فحشا و گناه درست شده که متاسفانه باعث آلوده شدن جوانان خواهد شد هر چند کسی دوست ندارد سمت گناه برود.

وی گفت: کسانی که مجاهدت می‌کنند راه برای آنها گشوده می‌شود و شیاطین راهی برای رسیدن به آنها نخواهند داشت و اگر اهل مجاهدت باشیم فتنه‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اسم محسنین که از اسامی امیرالمؤمنین (ع) است، اشاره کرد و گفت: امام علی محسن اصلی است و باید توجه داشت که عبادات بدون ولایت پذیرفتنی نخواهد بود و در دل امتحانات سخت اگر کنار امام علی (ع) و امام زمان (عج) باشیم در این صورت مسیر را می‌توانیم به درستی تشخیص دهیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefx8zfjh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما