قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه‌ای قدرتمند می‌شود که مردم جامعه دارای قدرت بالای تحلیل باشند و علاج این مشکل جهاد تبیین است گفت: اگر تحلیل در مسائل اجتماعی و سیاسی نداشته باشیم در برابر دشمن فریب می‌خوریم.
جهاد تبیین سبب قدرتمندی جامعه و ایستادگی در برابر اهداف دشمن می‌شود
جهاد تبیین سبب قدرتمندی جامعه و ایستادگی در برابر اهداف دشمن می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: جامعه‌ای قدرتمند می‌شود که مردم جامعه دارای قدرت بالای تحلیل باشند و علاج این مشکل جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: یکی از اسوه‌های جهاد تبیین که در قرآن کریم به آن اشاره شده است حضرت ابراهیم (ع) است که با همه توان به اصلاح ناهنجاری‌های قوم خود پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت ابراهیم (ع) در برابر ضعف اعتقادی قوم خود جهاد و با آن‌ها صحبت کرد و به پدر و قومش گفت که چه چیزی را می‌پرستید و آیا به دروغ بت‌هایی که با دست خود تراشیده‌اید را می‌پرستید.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امیرالمومنین (ع) به یارانش فرمود که بیشترین تاثیر در جهاد با شمشیر و سپس جهاد با زبان است، امیرالمومنین (ع) به دنبال کسانی می‌گردد که با جهاد تبیین فتنه‌های فتنه‌گران را خنثی کنند.

حاج ابوالقاسم دولابی گفت: حضرت علی (ع) فرمودند کجایند عمارها، امیرالمومنین (ع) نام برخی اصحاب را می‌برد و گریه طولانی می‌کند و می‌گوید چقدر خوشحالم از دیدن برادرانی که فرایض الهی را بر پا می‌داشتند وبا بدعت‌های مقابله می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم  با بیان اینکه جهاد تبیین عرصه‌های مختلفی دارد گفت: خوارج در مباحث اعتقادی دچار ضعف بودند و دین را درست متوجه نشده بودند و می‌گفتند که فقط باید به از حکم خدا پیروی کنیم، امام علی (ع) فرمود درست است باید همه به این حکم توجه داشته باشیم، ولی خوارج با این صحبت می‌خواستند از پذیرفتن رهبر جامعه دوری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تحلیل در مسائل اجتماعی و سیاسی نداشته باشیم در برابر دشمن فریب می‌خوریم به ویژه در جنگ رسانه‌ای که دشمن ایجاد کرده و گاهی دشمن حرف حقی را می‌زند و با این حرف درست طراحی و نقشه‌های خباثت آلود دارد و گاهی خبر درست را آن قدر برجسته می‌کند تا ذهن‌ها از خبر‌های مهم و درست‌تر منحرف شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb8ab8wrhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما