قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با راه اندازی قریب الوقوع کتابخانه مرکزی تعداد کتابخانه‌های عمومی قم به ۲۵ باب خواهد رسید.
قم در رتبه دوم مطلوبیت سرانه مطالعه در کشور قرار دارد
قم در رتبه دوم مطلوبیت سرانه مطالعه در کشور قرار دارد
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم، با اشاره به تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور، گفت: این انجمن به ریاست استاندار و با حضور تعدادی از مسئولان حقیقی و نهاد‌های حقوقی باید در طول سال جلسات خود را بصورت مستمر برگزار نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به عدم برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی قم طی سه سال گذشته، گفت: بر اساس آیین نامه کتابخانه‌های عمومی، جلسات این انجمن باید هر دو ماه یک بار با حضور استاندار برگزار و مصوبات آن برای اجرا ابلاغ شود.

حسینی کاشانی گفت: احداث کتابخانه‌های جدید در سطح شهرستان‌های استان، بررسی مباحث مالی کتابخانه‌های عمومی و تصمیم‌گیری‌های کلی در حوزه کتابخانه‌ها در حوزه وظایف این انجمن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: از محل سفر رئیس جمهوری به قم در دی ماه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه مرکزی اختصاص یافته که هم اکنون ۵ میلیارد تومان از آن جذب شده‌است.

حسینی کاشانی گفت: یکی از معضلات مهم شهر قم این است که در برخی نقاط آن تجمیع کتابخانه و در برخی نقاط نیز فقر شدید کتابخانه عمومی احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه ۴۰ کتابخانه تخصصی نیز در این استان فعال است، گفت: لازم است از ظرفیت این کتابخانه‌های بزرگ و غنی نیز در توسعه مراکز عمومی مطالعه استفاده دقیق تری صورت بگیرد.

پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی (ره) واقع و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع با اعیان ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده‌است.

مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ صندلی و کاربر‌هایی نظیر سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰۷۰ متر مربع است.

در استان قم ۲۴ کتابخانه عمومی و ۴۰ کتابخانه تخصصی وجود دارد. ۳۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی قم هستند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfmjdyxw6dxxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما